Στα 2,4 δισ. ευρώ από 1,95 δισ. το 2017 αναμένεται να αυξηθεί φέτος ο κύκλος εργασιών της θυγατρικής εταιρείας του ομίλου Motor Oil Hellas στην αγορά καυσίμων Coral.

Πίσω από την αύξηση των πωλήσεων που αναμένει η διοίκηση της εταιρείας, βρίσκεται η αύξηση των τιμών των καυσίμων αλλά και οι πωλήσεις στον τομέα της ναυτιλίας, στον οποίο η εταιρεία εισήλθε προ τετραετίας και σήμερα έχει μερίδιο 15%.

Κατά την παρουσίαση που έγινε με αφορμή την έναρξη της διαπραγμάτευσης των 90 χιλιάδων ομολόγων ονομαστικής αξίας 1000 το καθένα, η διοίκηση της εταιρείας παρουσίασε τα σχέδια για νέες επενδύσεις αλλά και επέκταση στην εσωτερική αγορά με έμφαση στην ενίσχυση του δικτύου των πρατηρίων αλλά και τις νέες δραστηριότητες. Ήρθε η στιγμή η Coral, ως η μεγαλύτερη θυγατρική του ομίλου να αντικειμενοποιήσει τη λειτουργία της και να ακολουθήσει το δρόμο και την κουλτούρα της Motor Oil, ανέφερε ο αν. διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Π. Τζαννετάκης, ο οποίος αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα σχέδια για επέκταση της εταιρείας στα Βαλκάνια πάντα μαζί με το σήμα Shell.

Όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής της Coral Γ. Χατζόπουλος, το 2017 ήταν μια πολύ σημαντική χρονιά καθώς η εταιρεία απέκτησε πολυεθνικές δραστηριότητες με την απόκτηση του δικτύου της Lukoil στην Κύπρο (31 πρατήρια και 8% μερίδιο αγοράς, που εντός διετίας προβλέπεται να φτάσει τα 50 πρατήρια και μερίδιο 15%). Εκτός της Κύπρου η Coral απέκτησε παρουσία στη Σερβία όπου ήδη λειτουργεί ένα πρατήριο και ανοίγει εντός των ημερών δεύτερο στο Βελιγράδι ενώ έπεται ένα ακόμη στο Νόβισαντ. Η θυγατρική της ΜΟΗ έχει δικαίωμα χρήσης του σήματος Shell ακόμη και για το Μαυροβούνιο και τα Σκόπια.

Οι εξαγωγές της Coral τροφοδοτούνται από τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της Shell στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, ενώ να σημειωθεί ότι η εταιρεία διαθέτει συνολικά 5 ιδιόκτητες αποθήκες (σε Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Πέραμα και Χανιά), με 72 δεξαμενές και συνολική χωρητικότητα 150.493m3.

Στην Ελλάδα η Coral διατηρεί περίπου 730 πρατήρια εκ των οποίων τα 400 είναι ιδιόκτητα και ιδιολειτουργούμενα ενώ τα υπόλοιπα είναι συνεργαζόμενα. Το δίκτυο της εταιρείας αντιπροσωπεύει το 15% της αγοράς, ωστόσο οι πωλήσεις φτάνουν στο 23% καθώς κατά μέσο όρο καταγράφεται 50% μεγαλύτερη απόδοση από το μέσο όρο της αγοράς στις πωλήσεις καυσίμων.

Το 90% των πωλήσεων προέρχεται από τη λιανική ωστόσο η εταιρεία συνεχίζει και τις πωλήσεις χονδρικής αλλά και τις εξαγωγές, με κύριους πελάτες τον κατασκευαστικό κλάδο, τη βιομηχανία αλλά και τις εταιρείες μεταφορών. Επίσης δραστηριοποιείται στα χημικά, στα αεροπορικά καύσιμα αλλά και τη ναυτιλία όπου εσχάτως έχει ενισχύσει τη δραστηριότητά της καθώς μεταξύ άλλων καλύπτει σημαντικό μέρος της αύξησης της ζήτησης στο λιμάνι του Πειραιά.

 

Είσοδος στο αέριο

Παράλληλα η εταιρεία δεν έκρυψε τα σχέδιά της για είσοδο στην αγορά του φυσικού αερίου, για την οποία διαθέτει άδεια. Όπως ανέφερε ο κ. Χατζόπουλος ήδη έχουν αποκτηθεί οι πρώτοι πελάτες ενώ εκτός από την προμήθεια αερίου εξετάζεται ενδεχόμενη είσοδος και στην προμήθεια άλλων μορφών ενέργειας. Στόχος είναι να αξιοποιηθεί το σύστημα λιανικής, το ευρύ δίκτυο αλλά και οι συνέργειες με την κάρτα πιστότητας της Shell.

Τα καθαρά έσοδα από το εταιρικό ομόλογο θα αξιοποιηθούν για τη μερική αποπληρωμή του υφιστάμενου ομολογιακού δανείου της εταιρείας, εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους.

 

(capital.gr)