Ένα δε αξιόλογο τμήμα του παγκόσμια διακινούμενου όγκου ενεργειακής προμήθειας μεταφέρεται μέσω του ελληνόκτητου στόλου, ο οποίος κατέχει το 30% των δεξαμενόπλοιων και σχεδόν το 15% των πλοίων LNG και 22% των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ένα σημαντικό μέρος των οποίων μεταφέρει κάρβουνο και άλλες πρώτες ύλες. Υπάρχουν δε ορισμένοι δια θαλάσσης ενεργειακοί προορισμοί, όπως λχ αυτός που τροφοδοτεί την κινεζική ενεργειακή αγορά με πετρέλαιο, LNG και άνθρακα που κυριολεκτικά κυριαρχούνται από ελληνόκτητα πλοία. Σήμερα ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος αποτιμάται σχεδόν στα $ 100 δισ. βάσει στοιχείων του διεθνούς οίκου αποτίμησης αξιών στη ναυτιλία Vessels Value, με το 50% να αντιστοιχεί στο κόστος δεξαμενόπλοιων και πλοίων LNG. Ένα στοιχείο που δείχνει ξεκάθαρα τις προτιμήσεις και την επενδυτική δέσμευση των Ελλήνων πλοιοκτητών προς τα ενεργειακά φορτία. Αυτή δε η εξέλιξη, δηλ. η έμφαση που δίδεται στα ενεργειακά φορτία δεν είναι καθόλου τυχαία, αφού παρατηρείται μια διαρκώς αυξητική τάση στις δια θαλάσσης ενεργειακές μεταφορές σε όλο το εύρος πρώτων υλών και προϊόντων.
Ιδιαίτερο μάλιστα ενδιαφέρον παρουσιάζει η παγκόσμιος (διασυνοριακή) αγορά φυσικού αερίου η οποία, βάσει πρόσφατης μελέτης του ΙΕΑ, τα επόμενα χρόνια, δηλ. μέχρι το 2040, πρόκειται να αναπτυχθεί κατά 525 bcm, με το 90% να αντιστοιχεί σε LNG, αφού η δια θαλάσσης μεταφορά αποδεικνύεται πλέον οικονομικά συμφέρουσα, ενώ αρκετοί νέοι προμηθευτές ετοιμάζονται να εισέλθουν στην παγκόσμιο αγορά από χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Μοζαμβίκη, η Αυστραλία, η Ρωσία κα. Έχει υπολογισθεί δε ότι ο σημερινός στόλος των 450 πλοίων LNG πρόκειται να έχει διπλασιαστεί μέχρι το 2035, με ένα μεγάλο τμήμα των απαιτούμενων επενδύσεων να πραγματοποιείται από Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι, σημειωτέον, την τελευταία 15ετία έχουν αποκτήσει σημαντική τεχνογνωσία και τεράστια εμπειρία στην οργάνωση και διαχείριση στόλων πλοίων LNG.
Συμπερασματικά και επ’ ευκαιρία την "Ποσειδωνίων", όπου και θα επιδειχθεί ότι το τελευταίο υπάρχει σε διεθνές επίπεδο στο χώρο των ενεργειακών μεταφορών, οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι η Ελλάδα και οι Έλληνες ναυτικοί πρωταγωνιστούν σήμερα σε έναν από τους πιο κρίσιμους τομείς της παγκοσμίου οικονομίας, και όχι μόνο, που δεν είναι άλλος από τις δια θαλάσσης ενεργειακές μεταφορές. Με άλλα λόγια, το διεθνές ενεργειακό εμπόριο ολοένα και περισσότερο ελέγχεται από ελληνικά συμφέροντα, έτσι που το αρχαίο ρητό (αποδιδόμενο στο Θεμιστοκλή, όπως το αναφέρει ο Θουκυδίδης) για το "μέγα το της θαλάσσης κράτος" να αποκτά πλέον μια νέα σημασία.