Την προσεχή Τρίτη 3 Ιουλίου θα κληθεί η ΔΕΗ στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, προκειμένου να δώσει εξηγήσεις για την υπόθεση παρακράτησης οφειλών από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία.

Η ΡΑΕ συνεχίζει τις ακροάσεις προκειμένου να διερευνήσει σε ποιο βαθμό τα χρήματα των καταναλωτών «επιδότησαν» την εταιρεία στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και αν η ΔΕΗ συνέπραξε στην τακτική των ΕΛΤΑ «κάνοντας τα στραβά μάτια» στην καθυστέρηση απόδοσης των οφειλών.

Η παρακράτηση των λογαριασμών, όπως έχει παραδεχθεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Μανόλης Παναγιωτάκης, διήρκησε με κάποιες διακοπές περίπου ένα χρόνο. Το διάστημα αυτό τα Ελληνικά Ταχυδρομεία οργάνωναν την κάθοδό της στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και βρίσκονταν σε μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση, προκειμένου να διευθετηθεί η μεγάλη εκκρεμότητα με την καθολική υπηρεσία, την επιχορήγηση δηλαδή του κράτους για την διείδυση των ταχυδρομείων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Οι διαφωνίες μεταξύ των δύο πλευρών, γεφυρώθηκαν μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου και υπό το βάρος της αρνητικής δημοσιότητας που προκλήθηκε και μόνο τότε χορηγήθηκε τμήμα της επιδότησης για να εξοφληθούν οι απαιτήσεις προς της ΔΕΗ, συνολικού ύψουε 57 εκατ. ευρώ.

Προ ημερών ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, κ. Νίκος Παππάς, δήλωσε ότι το πρόβλημα μεταξύ των δύο εταιρειών έχει επιλυθεί καθώς το ηλεκτρονικό αρχείο με τους καταναλωτές που έχουν εμπρόθεσμα πληρώσει τους λογαριασμούς τους είναι στα χέρια της ΔΕΗ. Υπενθυμίζεται ότι παρά τις συστάσεις της ΡΑΕ, η ΔΕΗ προκειμένου να εξυπηρετήσει τους πελάτες της που έπεσαν θύματα της παραβατικής συμπεριφοράς των ταχυδρομείων ζητούσε ταυτοπροσωπεία και επίσκεψη στα καταστήματά της.

Ο υπουργός ανέφερε επίσης ότι τα ΕΛΤΑ έχουν εισπράξει ήδη 22,5 εκατομμύρια από την καθολική υπηρεσία και θα λάβουν άλλα 22,5 εκατομμύρια, με διαδοχικές υπουργικές αποφάσεις. Επίσης ότι τα ΕΛΤΑέχουν εισπράξει 40 εκατομμύρια από «φέσια] του ελληνικού δημοσίου.Ωστόσο, τα οικονομικά μεγέθη των ταχυδρομείων βρίσκονται στο κόκκινο, την ίδια στιγμή που το Υπεραταμείο έχει αξιολογήσει την διοίκηση αλλά είναι άγνωστο σε ποια συμπεράσματα έχει καταλήξει. Θυμίζουμε ότι η αξιολόγηση των διοικήσεων εταιρειών όπως τα ΕΛΤΑ, ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ κ.α είναι προαπαιτούμενο από το συμπληρωματικό μνημόνιο.

 

(newmoney.gr)