Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ με ΤΕΡΝΑ Διεκδικεί το «Έργο-Σκούπα» στον Άξονα Ακτιο-Αμβρακία

Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ με ΤΕΡΝΑ Διεκδικεί το «Έργο-Σκούπα» στον Άξονα Ακτιο-Αμβρακία
του Φώτη Κόλλια
Τρι, 26 Ιουνίου 2018 - 18:22

Σε κοινοπραξία διεκδικούν τη μεγάλη εργολαβία-σκούπα, ύψους 150 εκατ. ευρώ, η ΤΕΡΝΑ και η ΑΚΤΩΡ. Οι δύο όμιλοι καταθέτουν σήμερα κοινή προσφορά για το έργο με το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας που ξεκίνησε προ δεκαπενταετίας, αλλά τα έργα σταμάτησαν εν μέσω προβλημάτων με μελέτες, απαλλοτριώσεις και με τους αναδόχους που τα είχαν αρχικά αναλάβει

Οι προσφορές υποβλήθηκαν σήμερα και εκτός από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ φέρεται να εκδήλωσε ενδιαφέρον και η ιταλική GD Infrastrutture που συνεργάζεται με τη Μηχανική, ενώ δεν είναι μέχρι στιγμής γνωστοί οι άλλοι υποψήφιοι.

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως «θα ολοκληρωθούν ταχύτατα οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Στόχος, η ολοκλήρωση του έργου, που εδώ και μία οκταετία έχει καταδικάσει σε απομόνωση και χείριστες συνθήκες οδικής ασφάλειας τους κατοίκους της.

Ο οδικός άξονας Ακτιο-Αμβρακία, μήκους 48,5 χιλιομέτρων, παραμένει ημιτελής από το 2010 καθώς «τα έργα βάλτωσαν, εξαιτίας της μη ολοκλήρωσης των απαλλοτριώσεων και της έλλειψης βασικών μελετών. Μάλιστα, το έργο δημοπρατήθηκε τότε χωρίς το σύνολο των απαιτούμενων οριστικών και εγκεκριμένων μελετών αλλά μόνο με προμελέτες, που και αυτές ήταν ελλιπέστατες!».

Όπως επισημαινόταν και στην απόφαση για την προκήρυξη του έργου, «με την παρούσα προκήρυξη επουλώνονται οι πληγές των ανολοκλήρωτων εργασιών, καθώς εντάσσονται ως ενιαία εργολαβία στη νέα δημοπράτηση που θα ακολουθήσει για την πλήρη ολοκλήρωση του έργου». Ο προϋπολογισμός της δημοπρατούμενης εργολαβίας ανέρχεται στα 150 εκατομμύρια με ΦΠΑ. Το αντικείμενο του έργου όπως περιγράφεται στο κείμενο της προκήρυξης είναι η κατασκευή των υπολειπόμενων εργασιών για την ολοκλήρωσης της Πράξης «Κατασκευή Οδικής Σύνδεσης της Περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά-Νότου», που δεν ολοκληρώθηκαν στα πλαίσια των αρχικών συμβάσεων. Η σκοπιμότητα υλοποίησης του έργου είναι προφανής.

«Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία αποτελεί στην ουσία τον πρώτο κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού. θα συμβάλει στην καλύτερη επικοινωνία των περιοχών εκατέρωθεν του Αμβρακικού, ο οποίος επί χρόνια αποτελούσε μία φυσική τομή στη δυτική πλευρά της χώρας και επέτεινε τα χρόνια προβλήματα απομόνωσης της περιοχής. Η συμβολή της στην τοπική οικονομική και κοινωνική κατάσταση της περιοχής αναμένεται να είναι ιδιαίτερα σημαντική».

(από www.euro2day.gr, 26/06/2018)