Ο IMO κάνει λόγο για απόφαση-ορόσημο, τόσο για το περιβάλλον όσο και την ανθρώπινη υγεία, ενώ ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού, Kitack Lim ανέφερε ότι αυτή οφείλεται στη βούληση του Οργανισμού να διασφαλίσει ότι η διεθνής ναυτιλία παραμένει πιο φιλική προς το περιβάλλον.
«Οι μειώσεις των εκπομπών οξειδίων του θείου αναμένεται να έχουν σημαντικές ευεργετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην ανθρώπινη υγεία, ιδιαίτερα εκείνη των ανθρώπων που ζουν κοντά στα λιμάνια και στις παράκτιες κοινότητες», ανέφερε ο κ.Lim.
Σημειώνεται ότι σε ορισμένα πολύ ευαίσθητα οικοσυστήματα όπως είναι η Βαλτική και η Βόρεια Θάλασσα - συμπεριλαβανομένης της Μάγχης - η μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο έχει μειωθεί, ήδη, σε 0,1%, από το 2015.
Σύμφωνα με στελέχη του IMO η χρήση καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5% από το 2020, μπορεί να αφορά μέχρι και σε 70.000 πλοία. Εκπρόσωποι ναυτιλιακών εταιρειών ανέφεραν ότι πλοιοκτήτες που δεν θα θελήσουν να χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο καύσιμο, θα πρέπει να τοποθετήσουν ειδικούς καταλύτες στις εξόδους καυσαερίων των πλοίων, ή να προχωρήσουν σε μετατροπές για τη χρήση LNG.
Σε αυτή την περίπτωση το κόστος των αλλαγών θα αυξηθεί σημαντικά, ενώ για τις νέες κατασκευές εξετάζεται και η χρήση μεθανόλης. Πάντως και στην περίπτωση της χρήσης καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο, 0,5%, αναμένεται να αυξηθεί κατά 25% το λειτουργικό κόστος ενός πλοίου.
Οι μεγάλες εταιρείες μεταφορών και ενέργειας όπως είναι η A.P. Moeller-Maersk A/S και η United Arab Shipping Co. δοκιμάζουν τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως βασικό καύσιμο για τους εμπορικούς στόλους τους, μειώνοντας τους ρύπους, ενώ δημιουργείται μια νέα αγορά που στρέφεται διαρκώς σε πιο πράσινα καύσιμα.
Ο όμιλος Μaersk, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμφώνησε το Φεβρουάριο να συνεργαστεί με τις Qatar Liquefied Gas Co. και Royal Dutch Shell Plc για να αναπτύξει τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο. Η United Arab Shipping υπέγραψε παρόμοια συμφωνία με την Shell και την Qatargas, καθώς η δεύτερη επένδυσε 2,3 δισ. δολάρια σε πλοία που κινούνται με LNG.
Βασική προτεραιότητα του Κατάρ, τρίτη μεγαλύτερη παραγωγός χώρα LNG παγκοσμίως, είναι να εξεύρει πελάτες σε μια αγορά που μοιάζει ήδη υπερκορεσμένη και πλήττεται από υπερπροσφορά. Η συνολική ετήσια ικανότητα φυσικού αερίου προβλέπεται ότι θα σημειώσει άνοδο 45%, έως το 2025, ενώ η προσφορά θα εξακολουθήσει να υπερβαίνει τη ζήτηση για τουλάχιστον ακόμη μια επταετία, εκτιμά η Sanford C. Bernstein & Co. Οι εταιρείες μεταφορών δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το LNG, καθώς ο ΙΜΟ καθορίζει πλέον, σαφώς αυστηρότερες τιμές για τις εκπομπές θείου.
Ο Jorn Hinge, Διευθύνων Σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας United Arab αναφέρει ότι «το LNG ως παγκόσμιο ναυτιλιακό καύσιμο, θα μπορούσε να διεισδύσει δυναμικά στην αγορά στην επόμενη διετία». Παράλληλα, επισημαίνει ότι «αυτή τη στιγμή υπάρχουν πλοία που κινούνται με LNG, κυρίως στις λεγόμενες eco-zones στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, αλλά δεν υπάρχει κάποιο αναπτυγμένο σύστημα υποδομών παγκοσμίως».
Ακόμη, μεγάλες πολυεθνικές όπως είναι αλυσίδες σούπερ-μάρκετ, εμπορικές εταιρείες σαν την Coca-Cola, ή η εταιρεία μεταφορών AT&T διαθέτουν στόλους οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο. Ποσοστό 35% του συνολικού στόλου της Frito-Lay, εου ανήκει στην PepsiCo χρησιμοποιεί ήδη φυσικό αέριο, με τα οχήματά της να έχουν διανύσει περισσότερα από 100 εκατομμύρια μίλια. Σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη αυτή διαδραμμάτισε η διαρκώς αναπτυσσόμενη υποδομή των Η.Π.Α. σε σταθμούς ανεφοδιασμού φυσικού αερίου.