ΕΕ: Απαγόρευση των Λαμπτήρων Αλογόνων και Εφαρμογή Νέων Δοκιμών Ρύπων από 1ης Σεπτεμβρίου

ΕΕ: Απαγόρευση των Λαμπτήρων Αλογόνων και Εφαρμογή Νέων Δοκιμών Ρύπων από 1ης Σεπτεμβρίου
energia.gr
Δευ, 3 Σεπτεμβρίου 2018 - 12:06

Τέλος στην πώληση ενεργοβόρων και μη αποδοτικών λαμπτήρων αλογόνου, αλλά και εφαρμογή αυστηρότερων δοκιμών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εντός ΕΕ θέτουν οι νέοι ευρωπαϊκοί κανονισμοί που τέθηκαν σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου.

Σχετικά με τους λαμπτήρες αλογόνου και σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα η Κομισιόν στις 31 Αυγούστου, η εφαρμογή του νέου αυτού κανονισμού θα έχει ως αποτέλεσμα οι Ευρωπαίοι καταναλωτές να εξοικονομούν χρήματα στους λογαριασμούς των νοικοκυριών τους.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι αλλαγές του κανονιστικού πλαισίου που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου αφορούν τους τυπικούς λαμπτήρες αλογόνου, εξαιρουμένων όμως αυτών που χρησιμοποιούνται σε λαμπτήρες γραφείου και προβολείς σε ανοικτούς χώρους. Οι λαμπτήρες αλογόνου θα αντικατασταθούν από λαμπτήρες LED, οι οποίοι έχουν πλέον καταστεί ασφαλέστεροι, πιο οικονομικοί και περισσότερο αποδοτικοί ενεργειακά.

Τα νέα μέτρα δε θα εφαρμοστούν σε προϊόντα που βρίσκονται ήδη στην αγορά, αλλά μόνο σε νέα προϊόντα που παράγονται ή εισάγονται στην ΕΕ. Έχοντας αρχικά εγκριθεί το 2009 από τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τους λαμπτήρες αλογόνου εγκρίθηκε εκ νέου το 2015, αλλά η εφαρμογή του αναβλήθηκε για δύο χρόνια -μέχρι το Σεπτέμβριο του 2018- προκειμένου να διασφαλιστεί η ύπαρξη επαρκών, οικονομικά προσιτών εναλλακτικών λύσεων.

 

Νέοι έλεγχοι εκπομπών ρύπων για όλα τα νέα οχήματα στην ευρωπαϊκή αγορά

Νέες δοκιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα καλούνται, παράλληλα, να περάσουν από την 1η Σεπτεμβρίου όλα τα νέα οχήματα, ώστε να μπορούν να κυκλοφορούν στις χώρες μέλη της ΕΕ.

Η Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και ΜΜΕ, κ. Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, δήλωσε: «Αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο Dieselgate προ τριετίας, αλλάξαμε ριζικά τους κανόνες του παιχνιδιού. Θέσαμε ως στόχο την αποτροπή της απάτης, την προστασία της υγείας των πολιτών και του περιβάλλοντος, καθώς και την τόνωση της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας μας.

Οι αυστηρότερες δοκιμές αποτελούν ένα κομμάτι του παζλ. Αλλά πρέπει ακόμη να γίνουν πολλά. Αναφέρομαι στις τρέχουσες εθνικές έρευνες, στην πρόοδο της ανάκλησης των μη συμμορφούμενων προς τους κανονισμούς οχημάτων και στην εφαρμογή νέων κανόνων σχετικά με την έγκριση αυτοκινήτων, καθώς και στη μετάβαση σε κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές».

Δύο νέες αυστηρότερες δοκιμές θα εξασφαλίζουν πιο αξιόπιστα αποτελέσματα όσον αφορά τις εκπομπές: αφενός μεν μια εργαστηριακή δοκιμή που αποδίδει καλύτερα την πραγματικότητα, η Παγκόσμια Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμών Ελαφρών Οχημάτων (WLTP), αφετέρου δε μια διαδικασία πραγματοποιούμενη σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, η δοκιμή εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (RDE).

Οι δοκιμές αυτές έχουν καθιερωθεί για όλους τους νέους τύπους οχημάτων από το Σεπτέμβριο του 2017. Πλέον, από τον Σεπτέμβριο του 2018, η δοκιμή WLTP, καθώς επίσης και η διαδικασία RDE γίνονται υποχρεωτικές για όλα τα νέα αυτοκίνητα. Στο εξής καθίσταται δυνατή η μέτρηση των σωματιδίων και -από τον Σεπτέμβριο του 2019- η μέτρηση των οξειδίων του αζώτου (NOx).