Οι Ευρωπαϊκές Επενδύσεις στα Διυλιστήρια εν Αναμονή των Καθαρότερων Καυσίμων για την Ναυτιλία, το 2020.

Οι Ευρωπαϊκές Επενδύσεις στα Διυλιστήρια εν Αναμονή των Καθαρότερων Καυσίμων για την Ναυτιλία, το 2020.
energia.gr
Τετ, 26 Σεπτεμβρίου 2018 - 18:22

Μείζον θέμα συνιστά η επιβολή κανόνων που θα αφορούν στα νέα ναυτιλιακά καύσιμα, των οποίων η χρήση εξασφαλίζει μειωμένες εκπομπές θείου στην ατμόσφαιρα. To WEN παρουσιάζει τις ευρωπαικές επενδύσεις που κατευθύνονται στα διυλιστήρια, ενόψει της εφαρμογής της οδηγίας του ΙΜΟ για τα καθαρότερα καύσιμα που θα χρησιμοποιούν τα πλοία, αρχής γενομένης από το έτος 2020

Από τους συνολικά έντεκα κανόνες, οι έξι έχουν, ήδη, ολοκληρωθεί, ή αναμένεται πως θα τεθούν σε ισχύ το τρέχον έτος, ενώ μόνο τρεις θα αρχίσουν να εφαρμόζονται μετά την αλλαγή των κανονισμών. Αυτό υποδηλώνει μια απαιτητικότερη αγορά για το μαζούτ, το 2019, κάτι που αναμένεται ότι θα διασφαλίζει υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Παράλληλα, μείζον θέμα για την αγορά  αποτελεί το "πράσινο", διυλιστήριο Star, στην Τουρκία, το οποίο θα αρχίσει να λειτουργεί στα τέλη του έτους που διανύουμε.

Το έλλειμμα του καυσίμου ντίζελ στη γειτονική χώρα, θα συρρικνωθεί, από 14 εκ. τόνους, σε 8 εκ. τόνους, αμέσως μετά την προσθήκη των νέων ποσοτήτων. Η Wood & McKenzie προβλέπει ότι θα υπάρξει 50% αντίκτυπος στα περιθώρια κερδοφορίας της τουρκικής Turpas.

Επίσης, αναμένεται μικρή επίπτωση στα ελληνικά διυλιστήρια, τα οποία εξάγουν σημαντικές ποσότητες στην Τουρκία, αν και οι πραγματικοί χαμένοι θα είναι οι Ασιάτες προμηθευτές της γείτονος, λόγω των μεγάλων αποστάσεων.

Το 2017, η ζήτηση πετρελαίου στην Τουρκία διαμορφώθηκε σε 23,3 εκ. τόνους, ενώ η Turpas παρήγαγε 9.6 εκ. τόνους, με το έλλειμμα να φθάνει στους 13,7 εκ. τόνους. Σημειωτέον. ότι το 2014, η ζήτηση πετρελαίου στην Τουρκία ανήλθε σε 17,6 εκ. τόνους και ο όγκος παραγωγής της Tupras στους 5,3 εκ. τόνους, δηλαδή, υπήρξε έλλειμα της τάξης των 12,3 εκ. τόνων.