Engie: Πρότζεκτ Υπηρεσιών Δικτύου για Ανακυκλωμένες Ηλεκτρικές Μπαταρίες στο Ρόττερνταμ

Engie: Πρότζεκτ Υπηρεσιών Δικτύου για Ανακυκλωμένες Ηλεκτρικές Μπαταρίες στο Ρόττερνταμ
energia.gr
Δευ, 29 Οκτωβρίου 2018 - 07:53

Η πολυεθνική επιχείρηση κοινής ωφελείας, Engie, εγκαινίασε νέο πρότζεκτ αποθήκευσης συνδεδεμένο με το δίκτυο στο Ρόττερνταμ της Ολλανδίας. Η πρώτη φάση του έργου θα έχει χωρητικότητα 150kW / 90kWh και ο στόχος είναι η παροχή υπηρεσιών εξισορρόπησης του δικτύου στον πάροχο του δικτύου διανομής TenneT, μέσω της χρήσης μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων από ανακύκλωση. Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η Engie, μέσω ενός νέου συστήματος, οι μηχανικοί της έχουν εφεύρει μία διάταξη για τις ανακυκλωμένες μπαταρίες ηλεκτρονικών οχημάτων που συμβάλει στην αύξηση της ισχύος και της χωρητικότητάς τους, καθώς και στη μείωση του κόστους

Πρόκειται για το σύστημα E-Stor, το οποίο αναπτύχθηκε από την εταιρεία τεχνολογιών αποθήκευσης ενέργειας Connected Energy, και το οποίο αναμένεται να προσαρμοστεί σε μεγαλύτερη κλίμακα σε άλλες περιοχές της Βόρειας Ευρώπης, μετά την αξιολόγηση της αρχικής φάσης εφαρμογής.

Πράγματι, ένας εκπρόσωπος της Connected Energy δήλωσε στο εξειδικευμένο ηλεκτρονικό περιοδικό για θέματα ΑΠΕ, pv-magazine, ότι το δεύτερο και το τρίτο στάδιο του πρότζεκτ θα ξεκινήσουν στις αρχές και στα τέλη του 2019 αντίστοιχα. Το δεύτερο στάδιο αναμένεται να έχει ισχύ 1 MW, ενώ το επόμενο στάδιο θα είναι μεγαλύτερο, αν και ο εκπρόσωπος αρνήθηκε να πει ακριβώς σε ποιο μέγεθος θα κυμανθεί. Ανέφερε, ωστόσο, ότι όλα τα έργα θα υλοποιηθούν σε συνεργασία με την Engie.

Εξατομικευμένος έλεγχος

Το σύστημα της Connected Energy χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι ελέγχει κάθε μπαταρία ξεχωριστά, με τη χρήση του συστήματος της μπαταρίας. Μέσα από αυτό, παράμετροι όπως η κατάσταση της υγείας, η φόρτιση ή η θέρμανση, μπορούν να επιβλέπονται και να ρυθμίζονται κατάλληλα ώστε να επιτυγχάνεται η βελτιστοποίηση της χρήσης κάθε μπαταρίας.

Ενώ το πρότζεκτ με τη Engie απαιτεί απλώς η μπαταρία να παρέχει απλώς έλεγχο συχνότητας, ο εκπρόσωπος της εταιρείας επισημαίνει ότι οι μπαταρίες E-stor είναι σε θέση να παρέχουν και άλλες υπηρεσίες δικτύου. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, η εταιρεία λειτουργεί ένα σύστημα αποθήκευσης για το Statkraft, το οποίο είναι ενσωματωμένο στην εικονική μονάδα παραγωγής ενέργειας της εταιρείας και πουλά ενέργεια στην αγορά spot.

Παρόλο που υπάρχει συμφωνία παραγωγής με την Renault για ανακυκλωμένες μπαταρίες δεύτερης για ηλεκτρικά οχήματα, η εταιρεία θα συνεργαστεί και με άλλες εταιρείες αυτοκινήτων. Στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με την Jaguar και το Land Rover.

Σε αυτό το πνεύμα, ο εκπρόσωπος της Connected Energy τόνισε ότι το σύστημα είναι προσαρμόσιμο σε διάφορους τύπους μπαταριών, υπονοώντας ότι τη διάκριση ανάμεσα σε αερόψυκτους και σε υγρόψυκτους συσσωρευτές.

Σχολιάζοντας το πρότζεκτ, ο Διευθύνων Σύμβουλος Connected Energy, Matthew Lumsden δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι με τα θετικά αποτελέσματα και σχόλια από τα πρώτα στάδια αυτού του συναρπαστικού ταξιδιού με Engie. Οι μπαταρίες E-Stor από ανακυκλωμένα υλικά μας έχουν αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικές σε τεχνικό και οικονομικό επίπεδο: παρέχουν εγγυημένη δεκαετή υπηρεσία στην αγορά με σημαντικό όφελος σε σχέση με το κόστος ως προς τις νέες μπαταρίες. Αυτό είναι μόνο η αρχή μιας σειράς πολύ μεγαλύτερων καινοτομιών - το 2019 μοιάζει πολλά υποσχόμενο, πράγματι".

Ανακυκλωμένες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων: μια αναπτυσσόμενη αγορά

Νωρίτερα φέτος, εξάλλου, όπως επισημαίνει το pv-magazine, μια έκθεση τόνιζε ότι η αγορά ανακυκλωμένων μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων  αναπτύσσεται με ραγδαίο ρυθμό. Μέχρι το 2025, οι σχετικές εφαρμογές στα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μπορούν να φθάσουν ως και τα 42 GWh σε χωρητικότητα.

Η έκθεση επισημαίνει, επίσης, ότι οι βελτιωμένες διαδικασίες κατασκευής που σχετίζονται με την τυποποίηση καθιστούν αυτό το είδος δεύτερης χρήσης εφικτό με καλύτερο κόστος, γεγονός που θα αυξήσει ακόμη περισσότερο την παραγωγή εσόδων για όσους συμμετέχουν στην συγκεκριμένη αγορά.

Οι αναλυτές εξέτασαν, παράλληλα, τις δυνατότητες ανάπτυξης της εν λόγω τεχνολογίας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το case study που εκπόνησαν υποθέτει ότι ένας προμηθευτής εφεδρικής χωρητικότητας μέσω ενός συστήματος αποθήκευσης πολλαπλών MW θα μπορούσε να κερδίσει περίπου 50.000 λίρες στερλίνες ανά MW ετησίως (ή 65.000 δολάρια ΗΠΑ).

Ένα εργοστάσιο δυναμικότητας 100 MW με 7.000 μπαταρίες Nissan Leaf, εν τω μεταξύ, θα μπορούσε να έχει ετήσια έσοδα ύψους 6,7 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο μεταφράζεται σε 965 δολάρια ανά μπαταρία κατ΄ έτος. Για αναμενόμενο υπόλοιπο κύκλο ζωής πέντε ετών, κάθε μπαταρία θα απέφερε κέρδη  4.825 δολ., σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης.