Στην εισαγωγή ενός ακόμα πράσινου καυσίμου στη ναυτιλιακή βιομηχανία σχεδιάζει να προχωρήσει η MAN Energy Solution. Πρόκειται για το υδρογόνο, το οποίο θεωρείται καθαρό καύσιμο, αλλά μέχρι τώρα υπήρχαν τεχνικά ζητήματα για την μεταφορά του στα πλοία ως ενέργεια για τη πρόωσή τους.

Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία MAN Cryo, θυγατρική του γερμανικού ομίλου MAN Energy Solutions, έχει αναπτύξει, σε συνεργασία με τις εταιρείες Fjord 1 και Multi Maritime στην Νορβηγία, ένα σύστημα καυσίμου για τη ναυτιλία το οποίο χρησιμοποιεί υγροποιημένο υδρογόνο.

Ο σχεδιασμός έγινε από τη Multi Maritime για λογαριασμό του πλοίου της Fjord1, στο οποίο εγκαταστάθηκε το σύστημα MAN Cryo - Hydrogen Fuel Gas System. Έχει ήδη λάβει προκαταρκτική έγκριση από τον νηογνώμονα DNV-GL.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της MAN Energy Solutions, κ. Uwe Lauber, το σύστημα αυτό προωθείται «ως μια λύση για πλοία που πραγματοποιούν ταξίδια μικρών αποστάσεων, όπως τα οχηματαγωγά πλοία».

«Η τεχνολογία αυτή αποτελεί μια παγκόσμια πρωτοπορία» ανέφερε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «Επιπλέον, το υδρογόνο είναι ένα καθαρό καύσιμο, το προφίλ του οποίου ταιριάζει απόλυτα με τη γενική επιθυμία της βιομηχανίας να κινηθεί προς καθαρότερες τεχνολογίες».

Το υγροποιημένο υδρογόνο έχει θερμοκρασία -253 βαθμούς Κελσίου και είναι ένα από τα ψυχρότερα κρυογονικά αέρια που υπάρχουν, γεγονός που σημαίνει ότι τα εξαρτήματα του συστήματος και τα υλικά καταπονούνται από μεγάλες τάσεις, ενώ μία ακόμη πρόκληση αποτελεί και η εκρηκτική του φύση. Μόλις υγροποιηθεί, το υδρογόνο μειώνεται στο 1/800 του όγκου του, σε σύγκριση με τον όγκο που καταλαμβάνει στην αέρια φάση, επιτρέποντας μια πιο αποτελεσματική διαχείριση.