Χρειάσθησαν δεκαετίες να καταργηθή το cabotage στις κρουαζιέρες από Ελληνικά λιμάνια και η καρτελίστικη γραφειοκρατία το επανέφερε στα σκάφη αναψυχής όχι μόνον των πολυτελών θαλαμηγών, αλλά και των μεσαίου εισοδήματος ξένων επισκεπτών της χώρας μας.

Σύμφωνα με άρθρο του κ. Ηλία Μπέλλου στην Κυριακάτικη «Καθημερινή», η «για πρώτη φορά κυβέρνηση της… Αριστερής» το κατόρθωσε κι αυτό: να δημιουργήσει ντε φάκτο περιορισμούς εις βάρος των επαγγελματικών σκαφών, με ξένη σημαία, ακόμη και κρατών της Ευρωπαϊκής Ενωσης (με κίνδυνο αντιποίνων).

Ως μέθοδος επελέγει η γνωστή των υπερμέτρων γραφειοκρατικών διατυπώσεων, η διεκπεραίωση των οποίων απαιτεί χρονοβόρες διαδικασίες, υπερβολικό κόστος λογιστικής διαχειρίσεως και μία Ελληνική «πρωτοτυπία»: την καθιέρωση «ηλεκτρονικού μητρώου», η εγγραφή στο οποίον απαιτεί ούτε λίγο-ούτε πολύ 60 ημέρες για πλουν πέντε ημερών στα Ελληνικά νησιά και λιμάνια, εκτός της καταχωρήσεως του σκάφους στα νηολόγια των εκασταχού Λιμεναρχείων.

Από της 9ης τρέχοντος μηνός, οφείλεται από τους πλοιοκτήτες η καταβολή «τέλους πλοίων αναψυχής και ημεροπλοίων» (ΤΕΠΑΗ) για όλα τα εντός των Ελληνικών χωρικών υδάτων ιδιωτικά , επαγγελματικά και τουριστικά σκάφη αναψυχής ,μήκους άνω των επτά μέτρων και ανεξαρτήτως αν φέρουν κοινοτική σημαία.

Πέραν της φορολογικής επιβαρύνσεως (ΦΠΑ 24% επί του ναύλου) για τα σκάφη με σημαία εκτός ΕΕ , επιβάλλεται προκαταβολή φόρου 29% στα «κέρδη του ναύλου» - άγνωστον πώς προσδιορίζονται.

Ξένα , επαγγελματικά σκάφη με αλλοδαπή σημαία που δεν εγγράφονται στο «ηλεκτρονικό μητρώο» δεν επιτρέπεται να προσεγγίζουν νόμιμα τα Ελληνικά νησιά άλλως κινδυνεύουν να θεωρηθούν «αγορά ιδιωτικού σκάφους» και να ζητηθή ΦΠΑ επί της αξίας του που συνεπάγεται δαπάνη πολλών χιλιάδων ευρώ.

Κατόπιν όλων αυτών των υποχρεώσεων και τινών άλλων ακόμη εις βάρος αλλοδαπών εταιριών που ναυλώνουν σκάφη τουρισμού στην χώρα μας (φορολογικά βιβλία ΕΠΕ, εισφορές ΕΦΚΑ, πιστοποιητικό Ελληνικού νηογνώμονος κλπ. κλπ.) είναι μάλλον βέβαιον ότι οι ξένοι πλοιοκτήτες θ’ αποσύρουν τα σκάφη των από τις Ελληνικές θάλασσες και τότε  θ’ απωλεσθούν τα «παράλληλα έσοδα» από τις περιηγήσεις στα νησιά και βεβαίως θα μειωθούν τα δημόσια έσοδα.Σκάφη και πλόες θα κερδίσουν ξένοι προορισμοί ως η Τουρκία, Κροατία ,το Μαυροβούνιο κλπ. ενώ οι εγχώριοι εμπνευστές των γραφειοκρατικών εμποδίων θα μείνουν με την ικανοποίηση ότι «θα ψοφήσει η γίδα του γείτονα» του ανεκδότου του μακαριστού Χριστόδουλου.