Την κομβική περίοδο που διανύει η εγχώρια αγορά λιανικής φυσικού αερίου και τα στοιχεία που τη χαρακτηρίζουν ανέλυσε μεταξύ άλλων ο κ. Ιωάννης Μητρόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, σε ομιλία του στο 4ο Ετήσιο Ενεργειακό Συμπόσιο της ΗΑΕΕ. Ο κ. Μητρόπουλος εστίασε στις σημαντικές διαφορές 

που υπάρχουν στην ελληνική αγορά ενέργειας σε σύγκριση με άλλες ώριμες αγορές του εξωτερικού, επισημαίνοντας πως «στην Ελλάδα ο ανταγωνισμός έγκειται κυρίως στις τιμές του φυσικού αερίου σε αντίθεση με τις ευρωπαϊκές αγορές, όπου το ειδικό βάρος πέφτει στις παρεχόμενες υπηρεσίες, γεγονός που, βέβαια, ήδη κάνει την εμφάνισή του από την σκοπιά των πελατών και αναπτύσσεται περαιτέρω».

Όπως ο ίδιος σημείωσε, τέτοιες υπηρεσίες μπορεί να είναι ο έλεγχος ενέργειας, η συμβουλευτική αρωγή, το consumption feedback και άλλες, που, σύμφωνα με τον κ. Μητρόπουλο, σε χώρες όπως η γειτονική Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες ευρωπαϊκές αγορές, αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις εταιρείες που ξεχωρίζουν στις συγκεκριμένες αγορές. «Πρόκειται για υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας που χαρακτηρίζουν την επόμενη μέρα της αγοράς σε εθνικό και διεθνές επίπεδο» υπογράμμισε. 

Ο κ. Μητρόπουλος επεσήμανε πως η καινοτομία, ο πλουραλισμός, οι συνέργειες και η προσθήκη αξίας στα παρεχόμενα προϊόντα και υπηρεσίες, είναι το έναυσμα για το μέλλον της αγοράς φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού και ανοίγουν τον δρόμο για την πολυπόθητη ωρίμανση της αγοράς.

Ενδιαφέρον έχει και η άποψη του Διευθυντή της Φυσικό Αέριο για την αγορά ηλεκτρισμού στην οποία πρωτοεισήλθε η εταιρεία από τις αρχές του έτους με δυναμισμό εξυπηρετώντας μέσα στο πρώτο τρίμηνο 40.000 νοικοκυριά σε ολόκληρη τη χώρα. Μιλάει για την ανάγκη εξορθολογισμού του πλαισίου λειτουργίας της αγοράς και την ακόμη πιο αδήριτη ανάγκη αύξησης των τιμολογίων. «Δεν είναι υγιές να μη μετακυλίονται τα κόστη και απορώ πώς καταφέρνουν οι επιχειρήσεις να στέκονται όρθιες με αυτά τα δεδομένα», αναφέρει χαρακτηριστικά

Βασικός στρατηγικός στόχος της εταιρείας (πρώην ΕΠΑ Αττικής) είναι η σταδιακή μεταφορά της μεγάλης πελατειακής της βάσης των 370.000 πελατών φυσικού αερίου, στα πακέτα double play που λανσάρει από την περασμένη Άνοιξη στην αγορά αλλά και στην επέκτασή της στις αγορές της Κεντρικής και της Βόρειας Ελλάδας, όπως έχει επισημάνει ο Γενικός Διευθυντής της.

Η μεγαλύτερη και πιο ιστορική εταιρεία παροχής φυσικού αερίου στη χώρα, εξαπλώνεται και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αξιοποιώντας την απελευθέρωση της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου και προσφέροντας συνδυαστικά πακέτα ηλεκτρικής ενέργειας και αερίου. 

Το Α’ τρίμηνο του 2019 η εταιρεία Φυσικό Αέριο με σύμμαχο τις χαμηλές θερμοκρασίες, αλλά και ως αποτέλεσμα της στρατηγικής της, κατέγραψε τον υψηλότερο κύκλο εργασιών στα χρόνια λειτουργίας της, σημειώνοντας αύξηση 54%, αγγίζοντας τα  105,2 εκατ. ευρώ και με καθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48%, ξεπερνώντας τα 7 εκατ. ευρώ. Δηλαδή τα κέρδη του πρώτου τριμήνου ήταν υψηλότερα από τα κέρδη του συνόλου του 2018 που ήταν 5,2 εκατ. ευρώ και της πρόβλεψης για το 2019  (που είναι 5,8 εκατ. ευρώ).

Η εταιρεία των 19 εργαζομένων το 2017 και των 5 χιλιάδων συμβολαίων κατά μέσον όρο ετησίως, έφτασε το 2018 να απασχολεί 80 άτομα άμεσα και πάνω από 100 έμμεσα (πωλητές), ενώ πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιό της 33.000 νέα συμβόλαια.