Νέες Παραγγελίες σε Κορεατικά, Γιαπωνέζικα και Κινεζικά Ναυπηγεία οι Ελληνικές Ναυτιλιακές

Νέες Παραγγελίες σε Κορεατικά, Γιαπωνέζικα και Κινεζικά Ναυπηγεία οι Ελληνικές Ναυτιλιακές
του Λάμπρου Καραγεώργου
Τρι, 4 Ιουνίου 2019 - 15:45

Στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) και στα δεξαμενόπλοια έστρεψαν αυτή την περίοδο το ενδιαφέρον τους σημαντικές ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες και προχωρούν σε τοποθετήσεις νέων παραγγελιών σε κορεατικά, γιαπωνέζικα και κινεζικά ναυπηγεία.

 

Τόσο ο κλάδος των LNG Carriers όσο και των δεξαμενόπλοιων, σε αντίθεση με αυτόν του χύδην ξηρού φορτίου, εμφανίζουν πιο θετικές προοπτικές το τρέχον έτος, αλλά και τα επόμενα χρόνια καθώς αναμένεται σημαντική άνοδος της ζήτησης LNG, ενώ αναφορικά με τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων η αύξηση του στόλου κινείται με μέτριους ρυθμούς.

Η Maran Gas

Στο υγροποιημένο φυσικό αέριο η Maran Gas Maritime του ομίλου Αγγελικούση φέρεται έτοιμη να αυξήσει τον ήδη μεγάλο αριθμό των υπό παραγγελία LNG Carriers στα κορεατικά ναυπηγεία DSME. Πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι η Maran Gas Maritime προχώρησε στην τοποθέτηση μιας ακόμη παραγγελίας LNG Carriers, ανεβάζοντας έτσι τον συνολικό αριθμό του στόλου της σε LNG Carriers στα 43, εκ των οποίων τα 14 είναι υπό ναυπήγηση.

Η Minerva

Στον ίδιο κλάδο λίγες ημέρες πριν η Minerva Marine της οικογένειας Ανδρέα Μαρτίνου, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, προχώρησε σε συμφωνία με το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Samsung Heavy Industries (SHI) για την κατασκευή πλοίου μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων, το οποίο θα παραλάβει το 2022.

Πρόκειται για το πέμπτο πλοίο LNG Carriers του στόλου της Minerva Marine, η οποία πραγματοποίησε το πρώτο βήμα εισόδου στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τον Μάρτιο 2018, όταν τοποθέτησε παραγγελία για δύο LNG Carriers στα ναυπηγεία DSME. Τα συγκεκριμένα πλοία θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2021.

Επισημαίνεται ότι το πρώτο τρίμηνο είχαν τοποθετηθεί από τους Έλληνες εφοπλιστές παραγγελίες για 29 LNG Carriers, έναντι μόλις 10 το αντίστοιχο διάστημα του 2018 (+142%). Οι κινήσεις αυτές επιβεβαιώνουν τις θετικές προσδοκίες για τη ναυλαγορά των LNG Carriers και την αναμενόμενη αύξηση ζήτησης σε πλοία αυτής της κατηγορίας, καθώς η κατανάλωση φυσικού αερίου αυξάνεται παγκοσμίως.

Η Chartworld

Στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων η Chartworld Shipping της οικογένειας Λου Κολλάκη συνεχίζει τις επενδύσεις της στον τομέα και φέρεται να συμφώνησε με τα κινεζικά ναυπηγεία New Times Shipbuilding για τη ναυπήγηση δύο aframaxes δεξαμενόπλοιων μεταφορικής ικανότητας 115.000 dwt το ένα. Η συμφωνία φαίνεται να περιλαμβάνει και option για τη ναυπήγηση δύο ακόμη.

Σύμφωνα με το Tradewinds, η Chartworld θα καταβάλει για το κάθε ένα από τα δύο δεξαμενόπλοια, τα οποία δεν φέρουν scrubbers, περί τα 46 εκατ. δολ. και αναμένεται να τα παραλάβει το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2021 αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τη VesselsValue, ο στόλος της Chartworld αποτελείται από 68 πλοία αξίας άνω του 1 δισ. δολ. Εξ αυτών 24 είναι containerships, 11 tankers, 18 bulkers και 15 πλοία ψυγεία.

Η Samos

Στα δεξαμενόπλοια καταγράφηκε μία ακόμη νέα παραγγελία από ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία. Πρόκειται για τη Samos Steamship της οικογένειας Ιγγλέση, η οποία τοποθέτησε παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός suezmax στα γιαπωνέζικα ναυπηγεία Japan Marine United (JMU). Η Samos Steamship, σύμφωνα με το Tradewinds, ανέθεσε στο ιαπωνικό ναυπηγείο αντί 62,5 εκατ. δολ. να κατασκευάσει ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού μεταφορικής ικανότητας 159.000 dwt για παράδοση το 2021. Δεν είναι γνωστό αν η συμφωνία περιλαμβάνει και option για επιπλέον πλοία. Σύμφωνα με τη VesselsValue, η Samos Steamship διαθέτει στόλο 13 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και 16 δεξαμενόπλοιων τα οποία κατασκευάστηκαν σε ιαπωνικά ναυπηγεία. Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων της εταιρείας περιλαμβάνει μόνο ένα suezmax.

Η Navios

Επίσης, σύμφωνα με την Intermodal, νέα παραγγελία για ένα δεξαμενόπλοιο τοποθέτησε στα γιαπωνέζικα ναυπηγεία Imabari και ο όμιλος της Navios. Η παραγγελία αφορά ένα VLCC (310.000 dwt) με παράδοση το 2021. Τέλος, υπενθυμίζεται η παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων από την Enesel στην οποία αναφέρθηκε πρόσφατα η «Ν».

(πηγή: https://www.naftemporiki.gr)