Τόσο η ζήτηση όσο και η προσφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) αναμένεται να αυξηθούν στο άμεσο μέλλον, καθώς πολλές αναδυόμενες αγορές στρέφονται σε καθαρότερα καύσιμα στο ενεργειακό τους μείγμα ενώ, παράλληλα, προγραμματίζονται νέα σχέδια εξαγωγών - από τις ΗΠΑ μέχρι τον Καναδά και την Αφρική - με στόχο την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με το oilprice.com, καθώς η ζήτηση και η προσφορά LNG αυξάνονται, το ίδιο ισχύει για το εμπόριο και τη ζήτηση για μεταφορικά μέσα για το εν λόγω καύσιμο. Η αγορά πλοίων LNG αναμένεται να έχει, για πολλά χρόνια, ανοδική πορεία, εξέλιξη η οποία άρχισε στα τέλη του περασμένου έτους, όπως αναφέρει ο αναλυτής της ShipBrief, James Catlin, στο Value Investor's Edge.

Η ναυτιλιακή αγορά για το LNG αναμένεται να έχει ανοδική τάση το 2019, ενώ η κατάσταση θα ενταθεί ακόμη πιο πολύ το 2020, καθώς η αναμενόμενη αύξηση του στόλου δεν θα είναι αρκετή για να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη εμπορική ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο, πράγμα που σημαίνει υψηλότερα ποσοστά ναύλωσης για τους ιδιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης LNG, υποστηρίζει ο Catlin.

Σύμφωνα με την GIIGNL, τη Διεθνή Ομάδα Εισαγωγέων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου, από το τέλος του 2018 ο παγκόσμιος στόλος δεξαμενόπλοιων μεταφοράς  LNG αποτελείται από 563 σκάφη. Πέρυσι, ο μέσος ημερήσιος ναύλος στην αγορά spot ήταν 88,692 δολάρια ΗΠΑ για τάνκερ μεταφοράς LNG 160.000 κυβικών μέτρων, σχεδόν διπλάσιο του μέσου ημερήσιου ναύλου το 2017, που ανερχόταν σε 46,058 δολ.

Το περασμένο έτος παραδόθηκαν 57 σκάφη, ενώ οι παραγγελίες κατασκευής περιελάμβαναν 138 νέα τάνκερ μεταφοράς LNG στο τέλος του 2018, που αντιστοιχούσαν στο 25% του επιχειρησιακού στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Από αυτά τα παραγγελθέντα σκάφη, τα 46 είχαν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2019.

Τα επόμενα χρόνια, η ζήτηση για LNG θα συνεχίσει να αυξάνεται, όπως και η προσφορά. Συνεπώς, θα χρειαστούν περισσότερα τάνκερ για την αποστολή του υπερψυγμένου καυσίμου από τα σημεία προμήθειας στα μεγαλύτερα κέντρα ζήτησης.

Η ζήτηση της Κίνας για LNG είναι "σχεδόν άπειρη" λόγω της μετάβασης από την χρήση άνθρακα στο φυσικό αέριο, όπως δήλωσε ο Yao Li, διευθύνων σύμβουλος της κινεζικής εταιρείας συμβούλων SIA Energy, τον περασμένο μήνα. Η Ινδία πρόκειται επίσης να ενισχύσει τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενώ νέοι αγοραστές LNG, όπως το Μπαγκλαντές, ο Παναμάς και το Γιβραλτάρ, εμφανίστηκαν πρόσφατα ως αγορές εισαγωγής.

Όσον αφορά την πλευρά της προσφοράς, φέτος πιθανόν να είναι η χρονιά με το μεγαλύτερο όγκο εγκεκριμένων πρότζεκτ, αναφέρουν οι αναλυτές.

Σύμφωνα με την GIIGNL, στην παγκόσμια δυναμικότητα προστέθηκαν, το 2018, η νέα παραγωγική δυναμικότητα από την Αυστραλία, αυτή των ΗΠΑ (Corpus Christi LNG Train 1, Cove Point LNG και Sabine Pass Train 5) και νέα ρωσική χωρητικότητα με το Yamal LNG Train 2 & 3. Στα τέλη του 2018, περίπου 66 εκατ. τόνοι ετησίως (ΜΤΡΑ)νέας δυναμικότητας υγροποίησης ήταν υπό κατασκευή, 53 MTPA της οποίας βρίσκεται στη Βόρεια Αμερική. Για το 2019, περίπου 25 MTPA νέας ικανότητας υγροποίησης αναμένεται να τεθούν σε εμπορική λειτουργία, με το μεγαλύτερο μέρος αυτής- ήτοι τα 21 MTPA-να βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η ναυπηγική εταιρεία Samsung Heavy Industries, η οποία κατασκευάζει, μεταξύ άλλων, και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, ανακοίνωσε σε μια παρουσίαση για επενδυτές, αυτό το μήνα, ότι προβλέπει πως η μεγάλη ζήτηση τάνκερ LNG θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Μακροπρόθεσμα, η Samsung Heavy Industries βλέπει τη ζήτηση για μεταφορείς φυσικού αερίου να ανέρχεται σε πάνω από 50 σκάφη ετησίως, με τα 30-35 πλοία από αυτά να εξυπηρετούν τη ζήτηση που θα προέλθει από την παγκόσμια αύξηση του εμπορίου LNG, 15-17 πλοία να αφορούν τη ζήτηση για αύξηση των μεταφερόμενων τόνων και 4-5 σκάφη που θα αντικαταστήσουν το παλαιό στόλο.

Λαμβάνοντας υπόψη τα διάφορα πρότζεκτ εξαγωγής LNG σε όλο τον κόσμο, η βραχυπρόθεσμη ζήτηση νέων πλοίων μεταφοράς αναμένεται να είναι ισχυρή και μέχρι το 2024 θα χρειαστούν μέχρι και 252 επιπλέον πλοία. Η Samsung Heavy Industries αναμένει ότι σήμερα θα παραγγελθούν 90 πλοία για να καλύψουν τη ζήτηση από τα σχέδια επέκτασης στο Κατάρ, την αναμενόμενη εκκίνηση λειτουργίας μιας νέας μονάδας εξαγωγής LNG στη Μοζαμβίκη το 2024, την έναρξη λειτουργίας του Golden Pass LNG της ExxonMobil το 2024, καθώς και τη ζήτηση για παγοθραυστικά πλοία μεταφοράς LNG για τα πρότζεκτ της Novatek στον ρωσικό Αρκτικό Κύκλο.

Τέλος, νέα πλοία LNG θα χρειαστούν βραχυπρόθεσμα για να καλύψουν την αυξανόμενη προσφορά από τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπως δήλωσαν πλοιοκτήτες και operators στη Wall Street Journal νωρίτερα φέτος. Ενώ η αγορά αργού πετρελαίου είναι εξαιρετικά ασταθής στις μέρες μας, το εμπόριο υγροποιημένου θα μπορούσε τώρα να είναι ο πιο κερδοφόρος κλάδος ναυτιλιακού εμπορίου από τη δεκαετία του 1960, δήλωσαν στελέχη και αναλυτές στοn δημοσιογράφο της WSJ, Costas Paris.