Ο κ. Καραμανλής, αφού υποστήριξε, αρχικά, ότι το «έργο, όπως είναι σήμερα, βρίσκεται στον αέρα», σημείωσε ότι εξετάζονται, σε συνεργασία με την ΕΕ, διάφορες εναλλακτικές. Επίσης, ανέφερε ότι στην 5η εργολαβία, ο ανάδοχος έχει εγείρει αξιώσεις 2 εκατ. ευρώ, καθώς στο εξεταζόμενο τμήμα υπάρχει χωματερή με 50.000 τόνους σκουπιδιών.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου, μήκους 75 χιλιομέτρων, είχε ενταχθεί, αρχικά, ως τμήμα της Ολυμπίας Οδού, όμως, στην αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2013, αποσχίστηκε.
Κατόπιν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επί ημερών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, αποφάσισε να το προκηρύξει ως αυτοτελές έργο, αλλά στη συνέχεια, επί υπουργίας του κ. Σπίρτζη, χωρίστηκε σε 8 εργολαβίες. Από αυτές, υπογεγραμμένη σύμβαση διαθέτουν οι 5. Σήμερα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει αφήσει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, μέχρι την ακύρωση όλων των διαγωνισμών και την καταβολή αποζημιώσεων. Σε κάθε περίπτωση η όποια λύση προκριθεί απαιτεί την σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε., η οποία έχει εγκρίνει το ποσό των 293 εκατ. ευρώ, από το Ταμείο Συνοχής, για την ολοκλήρωσή του.