Περαιτέρω επέκταση στην αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) ανακοίνωσε η Tsakos Energy Navigation (TEN) του ομίλου Τσάκου, η οποία επέστρεψε στην κερδοφορία στο πρώτο εξάμηνο του 2019. Η ΤΕΝ επεκτείνει την παρουσία της στον τομέα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου με την τοποθέτηση παραγγελίας για ένα LNG Carrier μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων, με optionγια ένα ακόμη στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, της Κορέας, με ορίζοντα παράδοσης το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Με την προσθήκη των δύο αυτών πλοίων ο στόλος των LNG carriersτης ΤΕΝθα αριθμεί τέσσερα πλοία

Προβλέψεις ανάπτυξης

Μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ Νίκος Τσακός,  με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων της ΤΕΝ για το πρώτο εξάμηνο, εκτίμησε ότι η αγορά των LNG Carriers θα βελτιωθεί περαιτέρω, ενώ για την αγορά δεξαμενόπλοιων σημείωσε ότι το υπόλοιπο του 2019 θα είναι υγιής, ενώ πολύ πιο υγιής θα είναι η αγορά το 2020. Ο ίδιος προσέθεσε ότι η πολιτική των μακροχρόνιων ναυλώσεων που υλοποιεί η εταιρεία και στην οποία έχουν ενταχθεί 32 πλοία του στόλου της επέτρεψε στην ΤΕΝ να έχει απόδοση (έσοδα ανά πλοίο) κατά 10% πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς, ενώ ειδικά στο δεύτερο τρίμηνο του έτους η απόδοση είναι 38% πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. Το επίτευγμα αυτό μας δίνει την πεποίθηση ότι όταν η αγορά θα αναπτυχθεί και θα προχωρήσει περαιτέρω, η εταιρεία θα είναι σε θέση να κερδίσει ακόμη περισσότερα, τόνισε ο κ. Τσάκος.

Ζήτηση για πετρέλαιο

Ο chief Operations Officer (COO) τηςΤΕΝ Γιώργος Σαρόγλου επεσήμανε ότι παρά τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου συνεχίζει να αυξάνεται. Οι τελευταίες προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας αναφέρουν αύξηση της ζήτησης κατά 1,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως για φέτος και 1,3 εκατ. βαρέλια ημερησίως το επόμενο έτος. Οι ΗΠΑ, συνέχισε ο κ. Σαρόγλου, είναι η μεγαλύτερη παραγωγός αργού πετρελαίου και οι εξαγωγές από τη συγκεκριμένη χώρα συνεχίζουν να αυξάνονται.

Αυτή η εξέλιξη, σε συνδυασμό με γεωπολιτικές εντάσεις, τις διαταραχές στον εφοδιασμό καθώς οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις κατά της Βενεζουέλας και του Ιράν και τις περικοπές στην παραγωγή των χωρών του ΟΠΕΚ είναι θετική για τον κλάδο καθώς αυξάνονται τα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου. Επίσης φέτος η συνολική παραγωγήδιύλισης των  διυλιστηρίων αυξάνεται και αναμένεται ότι θα απαιτηθούν παγκοσμίως επιπλέον ένα εκατ. βαρέλια ημερησίως αργό πετρέλαιο από ό,τι το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Από την άλλη πλευρά της προσφοράς παρατηρούνται μια σειρά δεδομένων που συμβάλλουν στη συρρίκνωση της προσφερόμενης μεταφορικής ικανότητας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Σαρόγλου, το βιβλίο παραγγελιών στα δεξαμενόπλοια ανέρχεται στο 7,7 και είναι σε χαμηλά ιστορικά επίπεδα.

Ακόμη οι νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις όπως η εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματοςκαιscrubbers, υποχρεώνουν τα πλοία να μείνουν εκτός αγοράς για περισσότερο του αναμενόμενου χρόνου καθώς τα ναυπηγεία δεν επαρκούν με αποτέλεσμα τη μείωση του εν ενεργεία στόλου. Η κατάσταση αυτή αναμένεται να σπρώξει περισσότερα πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών στα διαλυτήρια.

Αποτελέσματα

Η ΤΕΝ κατέγραψε στο εξάμηνο έσοδα 291 εκατ. δολ., 17% υψηλότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2018 και καθαρά κέρδη 11,5 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 21,5 εκατ. δολ. ένα χρόνο πρίν. Το μέσο ημερήσιο έσοδο ανά πλοίο ανήλθε στα 20,418 δολ. και ήταν υψηλότερο κατά 17% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Η ΤΕΝ ελέγχει έναν στόλο από 68 πλοία, εκ των οποίων 66 είναι δεξαμενόπλοια και δύο LNG Carriers.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")