Το «LNG Dubhe» είναι το πρώτο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου κινεζικής κατασκευής που προορίζεται για το ρωσικό πρότζεκτ Yamal LNG. Το ναυπηγείο της Σαγκάης ετοιμάζει άλλα 3 σκάφη για τον ίδιο σκοπό. Την 24η Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε τελετή ονομασίας στην ναυπηγική ζώνη της βιομηχανίας Hudong-Zhonghua, ενώ το «LNG Dubhe» αναμένεται να ξεκινήσει εμπορική πλεύση τον Οκτώβριο

Το τάνκερ είναι κατασκευασμένο για την κοινοπραξία της ιαπωνικής εταιρείας Mitsui O.S.K. Lines και της COSCO της Κίνας. Είναι το πρώτο από τα τέσσερα σκάφη αυτού του είδους που θα παραδοθούν από το ναυπηγείο Hudong-Zhonghua, αναφέρουν οι δύο εταιρείες.

Ήδη, η ιαπωνο-κινεζική συνεργασία διαθέτει τρία πλοία μεταφοράς που δραστηριοποιούνται στο Yamal LNG. Αυτά τα δεξαμενόπλοια, το "Vladimir Rusanov", το "Vladimir Vize" και το "Nikolay Urvantsev" είναι όλα κατασκευασμένα στο ναυπηγείο της Νότιας Κορέας Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.

Ωστόσο, ενώ τα κορεάτικα πλοία έχουν όλα την κορυφαία κατηγορία πάγου Arc7 και μπορούν να λειτουργούν στα σκληρά και παγωμένα νερά της ρωσικής Αρκτικής, τα νέα πλοία από την Κίνα είναι απίθανο να τα καταφέρουν ποτέ στον πάγο.

Το «LNG Dubhe» έχει σχεδιασμό ανοικτής θαλάσσης με γραμμές άξονα και βολβοειδές τόξο και κατά συνέπεια δεν έχει σχεδιαστεί για τις συνθήκες της Αρκτικής.

Το δεξαμενόπλοιο θα ασχολείται με τη μεταφορά LNG από τερματικούς σταθμούς μεταφόρτωσης στην Ευρώπη ή από τοποθεσία διεξαγωγής μεταφοράς από πλοίο σε πλοίο, όπως ενημερώνει η Mitsui O.S.K. Lines.

Αυτό σημαίνει ότι το πλοίο είναι πιθανό να επισκέπτεται συχνά το Μουρμάνσκ όπου κατασκευάζονται τώρα οι κόμβοι μεταφόρτωσης.

Σύμφωνα με τη Novatek, τη ρωσική εταιρεία φυσικού αερίου, μια προσωρινή εγκατάσταση επαναφόρτωσης από πλοίο σε πλοίο θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει κοντά στο νησί Kildin από τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους. Το 2022 θα λειτουργήσει ένας μόνιμος τερματικός σταθμός LNG στο φιόρδ της Ura Guba.

Οι εταίροι της Novatek θα διαθέτουν κατά τη διάρκεια του 2019 ένα στόλο 15 δεξαμενόπλοιων LNG που κατασκευάστηκαν για συνθήκες πάγου από και προς το Sabetta, τον τερματικό σταθμό της χερσονήσου Yamal. Τα πλοία είναι όλα σχεδιασμένα από τη φινλανδική εταιρεία Aker Arctic και κατασκευάστηκαν από την Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.