Πράσινο φως από την Επιτροπή για τα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα και την ανάπτυξη τεχνολογιών υδρογόνου (12/10/07)

Παρ, 12 Οκτωβρίου 2007 - 14:27
Η Eυρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα δύο προτάσεις για την ανάπτυξη και εμπορία καθαρών και ασφαλών υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων. Η πρώτη αφορά την Κοινή Πρωτοβουλία Τεχνολογίας για στοιχεία καυσίμου και υδρογόνο (ΚΠΤ), η οποία συνίσταται σε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για την έρευνα, τεχνολογική ανάπτυξη και δραστηριότητες επίδειξης, κατευθυνόμενο από τη βιομηχανία. Πρόκειται για μια συνεργασία ιδιωτικού-δημόσιου τομέα την οποία κατευθύνει η ευρωπαϊκή βιομηχανία και η οποία θα υλοποιηθεί εντός της επόμενης εξαετίας, με χρηματοδοτική συνεισφορά ύψους 470 εκατομμυρίων ευρώ από το 7ο Πρόγραμμα πλαίσιο, σε συνδυασμό με τη συνεισφορά του ιδιωτικού τομέα. Η ΚΠΤ θα επιταχύνει την ανάπτυξη των τεχνολογιών υδρογόνου που θα μπορούν να προωθηθούν εμπορικά μεταξύ του 2010 και 2020. Ήδη σήμερα είναι ήδη έτοιμα για διάθεση στην αγορά κάποια υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα. Η Επιτροπή προτείνει να απλουστευθεί η διαδικασία έγκρισής τους ώστε η κυκλοφορία τους να αυξηθεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Οι δύο αυτές προτάσεις εξετάζονται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο των Υπουργών. Σήμερα δεν υπάρχει έγκριση για τα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα σε επίπεδο ΕΕ διότι δεν υπάγονται στο σύστημα έγκρισης τύπου αυτοκινήτων της ΕΕ , με αποτέλεσμα να υφίστανται πολύπλοκες και δαπανηρές διαδικασίες και να εμποδίζεται η διάθεσή τους στην αγορά με ενιαίο τρόπο σε ολόκληρη την ΕΕ. Με τη σημερινή πρόταση θα υπαχθούν τα αυτοκίνητα αυτά στο πλαίσιο έγκρισης τύπου. Επιπλέον, δεδομένου ότι το υδρογόνο έχει διαφορετικές ιδιότητες από τα συμβατικά καύσιμα, η πρόταση θα διασφαλίζει ότι όλα τα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα που διατίθενται στην αγορά της ΕΕ είναι εξίσου ασφαλή με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Το υδρογόνο είναι ένας καθαρός φορέας ενέργειας διότι δεν παράγει εκπομπές άνθρακα (μονοξειδίου του άνθρακα, διοξειδίου του άνθρακα, άκαυστους υδρογονάνθρακες ή σωματίδια), όταν χρησιμοποιείται είτε σε κινητήρες καύσης ή σε συστήματα στοιχείων καυσίμου. Έτσι λοιπόν αφενός θα συμβάλει στη βελτίωση του αέρα στις πόλεις, αφετέρου δεν θα δημιουργούνται αέρια του θερμοκηπίου από τα αυτοκίνητα, ωστόσο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε η παραγωγή του ιδίου του υδρογόνου να μην οδηγεί σε αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί αν για την παραγωγή του χρησιμοποιηθούν μορφές ενέργειας από μη ορυκτές πηγές ή δέσμευση του διοξειδίου του άνθρακα