Η παραίτηση του επικεφαλής του ΔΕΣΦΑ έγινε την περίοδο που επιχειρούταν η αποκρατικοποίησή του και η μεταβίβαση του 66% των μετοχών της εταιρείας στη SOCAR του Αζερμπαϊτζάν. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις και τις πληροφορίες της περιόδου, ο κ. Ξιφαράς υποχρεώθηκε σε παραίτηση μετά τη συζήτηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ, η οποία φέρεται να του γνωστοποίησε την εκτίμησή της, σύμφωνα με την οποία η παρουσία του στην εταιρεία "δεν διευκολύνει την εύρυθμη λειτουργία του Διαχειριστή, αλλά ούτε και τη συνεννόηση με τους Αζέρους για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης..."
Αιτία, ή αφορμή για τη ρήξη των δύο πλευρών απετέλεσε η τροπολογία του κ. Σκουρλέτη, με την οποία απετράπην το ενδεχόμενο επιβολής υπέρογκων αυξήσεων στα τέλη μεταφοράς του συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου, γεγονός που εξόργισε τους αζέρους οι οποίοι επέμεναν να ζητούν μείωση του τιμήματος αγοράς του ΔΕΣΦΑ κατά 400 εκατ. ευρώ.
Από τότε πέρασαν σχεδόν τρία χρόνια και στα μέσα Αυγούστου, ο κ. Ξιφαράς είχε, πλέον τοποθετηθεί στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΔΕΠΑ. Με τον τρόπο αυτό ολοκληρωνόταν η επιλογή των νέων διοικήσεων, τόσο στα ΕΛΠΕ, όσο και στη ΔΕΠΑ.
Στέλεχος της αγοράς ενέργειας με βαθιά γνώση και εμπειρία των θεμάτων του κλάδου ο Κώστας Ξιφαράς, επιστρέφει στο φυσικό αέριο.
Διπλωματούχος Μηχανικός Παραγωγής και Διοίκησης, απόφοιτος του Πολυτεχνείου Κρήτης, ο 43χρονος Κ. Ξιφαράς ανήκει στη γενιά των νέων μάνατζερ με σημαντικές επιτυχίες και θητεία, τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, καθώς εργάστηκε ως σύμβουλος σε ελληνικούς αλλά και πολυεθνικούς ομίλους.
Στην ελληνική ενεργειακή αγορά συστήθηκε το 2013 όταν ανέλαβε τα ηνία του ΔΕΣΦΑ και μεταξύ των project που διαχειρίστηκε ήταν το εμβληματικό, για το ελληνικό σύστημα αερίου, έργο κατασκευής της τρίτης δεξαμενής στη Ρεβυθούσα, η εγκατάσταση του συστήματος αντίστροφης ροής στο σταθμό του Σιδηροκάστρου στα ελληνο-βουλγαρικά σύνορα, η Συμφωνία Διασύνδεσης των συστημάτων του ΔΕΣΦΑ και της Bulgartransgaz, η οποία σηματοδότησε το άνοιγμα της χονδρικής αγοράς μέσω της δραστηριοποίησης νέων παικτών στην αγορά και κατ’ επέκταση την αύξηση του ανταγωνισμού, την ασφάλεια εφοδιασμού και την προώθηση του διασυνοριακού εμπορίου φυσικού αερίου με όρους ελεύθερου ανταγωνισμού, κ.α. Κατά τη διάρκεια της θητείας του ως CΕΟ στον ΔΕΣΦΑ κατασκευάστηκαν συνολικά 238 χλμ νέων αγωγών υψηλής πίεσης, με τις επενδύσεις της εταιρείας να φτάνουν στα 232,4 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον ο ίδιος συμμετείχε στις απαιτητικές διαπραγματεύσεις για την αποκρατικοποίηση του διαχειριστή του συστήματος φυσικού αερίου, ενώ ολοκλήρωσε τη συμφωνία συνεργασίας του ΔΕΣΦΑ με τις τρεις εταιρείες διανομής σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία.
Σήμερα είναι εκλεγμένος αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και ήταν επικεφαλής της ομάδας εργασίας του ΤΕΕ που γνωμοδότησε σχετικά με τεχνικά ζητήματα για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ. Παράλληλα είναι Γραμματέας της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Ενέργειας (WEC), στο οποίο συμμετέχει ως Εθνικός Εκπρόσωπος.
Στο παρελθόν έχει συμμετάσχει ως ειδικός σύμβουλος σε μεγάλα και απαιτητικά ιδιωτικά επιχειρηματικά σχέδια και επενδύσεις, ενώ διετέλεσε σύμβουλος στα Υπουργεία Ανάπτυξης (2005-2006) και Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (2013).