Στον.. Δρόμο οι Εργαζόμενοι της Χαλυβουργικής – «Σκοτάδι» Γύρω από το Μέλλον της Εταιρείας

Στον.. Δρόμο οι Εργαζόμενοι της Χαλυβουργικής – «Σκοτάδι» Γύρω από το Μέλλον της Εταιρείας
του Δημήτρη Αβαρλή
Πεμ, 10 Οκτωβρίου 2019 - 08:36

Σε αποκλεισμό της Εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου στο ύψος της Χαλυβουργικής προχώρησαν χθες οι εργαζόμενοι της, οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι εδώ και τρεις μήνες. Μάλιστα προσανατολίζονται 

τις επόμενες ημέρες -εάν δεν βρεθεί λύση- να προχωρήσουν σε αποκλεισμό διαρκείας του δρόμου. Την ίδια ώρα, το υπουργείο Εργασίας εξετάζει τη χορήγηση ειδικού βοηθήματος στους 200 εργαζόμενους. Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για αδιαφορία της διοίκησης και των μετόχων της επιχείρησης. Τα προβλήματα για την επιχείρηση έχουν ουσιαστικά ξεκινήσει από το 2013 όταν και σταμάτησε να παράγεται χάλυβας, ενώ από το τότε αναλάμβανε μόνο την επεξεργασία χάλυβα για την παραγωγή προϊόντων σιδήρου.  Εδώ και ένα χρόνο η επιχείρηση δεν έχει ρεύμα, λόγω των συσσωρευμένων οφειλών της εταιρείας προς τη ΔΕΗ.

Σύμφωνα με πληροφορίες στον ορίζοντα δεν φαίνεται να υπάρχει σχέδιο εξυγίανσης της επιχείρησης, ενώ τα όποια σενάρια περί εξαγοράς της επιχείρησης ή ένταξης επενδυτή στο μετοχικό σχήμα που είχαν δει το φως της δημοσιότητας δεν έγιναν πραγματικότητα. Το όποιο επενδυτικό ενδιαφέρον εκδηλώνεται δεν σημαίνει ότι μπορεί να έχει απαραιτήτως θετική κατάληξη και  αυτό φάνηκε και στην περίπτωση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας. Πριν λίγους μήνες μεγάλο ενδιαφέρον για την εξαγορά τους, είχε εκδηλώσει ο όμιλος ΟΝΕΧ, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει.

Σε κάθε περίπτωση οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε αναβρασμό και προσανατολίζονται να προχωρήσουν σε αποκλεισμό διαρκείας της Εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου, εάν δεν βρεθεί λύση στο πρόβλημα της μισθοδοσίας. Ήδη, έχουν προγραμματίσει σχετικές επαφές με το Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας. Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο καταβολής ειδικού βοηθήματος στους εργαζόμενους ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Νότης Μηταράκης.

Πανευρωπαϊκά και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του χάλυβα έχουν βρεθεί σε δύσκολη οικονομική κατάσταση τον τελευταίο χρόνο, εξαιτίας του αρνητικού οικονομικού κλίματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η η British Steel στη Βρετανία η οποία τέθηκε σε καθεστώς αναγκαστικής πτώχευσης, λόγω των πιέσεων που δέχτηκε από το Brexit. Η χαλυβουργία έχει υποστεί ζημιά και στην Γερμανία λόγω της μειωμένης ζήτησης, που συνδέεται με τη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων. Η ArcelorMittal τον περασμένο Μάιο ανακοίνωσε ότι θα μειώσει την παραγωγή σε Γερμανία, Γαλλία και Ισπανία μέχρι να βελτιωθούν οι συνθήκες της αγοράς. Σημαντικό ρόλο στην απόφαση έπαιξε βέβαια και το γεγονός πως Ρωσία και Τουρκία έχουν αποθέματα χάλυβα σε πολύ χαμηλές τιμές. Από την άλλη πλευρά,  στη Σουηδία η επιχειρηματική σύμπραξη Hybrit, που έχουν συγκροτήσει οι Vattenfall, βιομηχανία χάλυβα SSAB και η εταιρεία διαχείρισης ορυχείων LKAB ανακοίνωσε πως θα επενδύσει 20 εκατ. ευρώ για την παραγωγή χάλυβα. Ουσιαστικά το υδρογόνο θα αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα.