που ξεκινάει σήμερα. Για τα δεδομένα σε σχέση με τη μετατροπή του λιγνίτη σε υδρογόνο, την ευρωπαϊκή εμπειρία, αλλά και για το γερμανικό ενδιαφέρον για την ανάπτυξη σκάφους 20 ατόμων στην Ελλάδα που να χρησιμοποιεί υδρογόνο θα μιλήσει ο αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Σοφοκλής Μακρίδης.
Η ομιλία του Δρ. Σοφοκλή Μακρίδη, Αναπληρωτή Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών σύμφωνα με δηλώσεις του στο energia gr θα εστιάσει σε 3 άξονες:
Ο πρώτος είναι η μετάβαση από την «πράσινη» στην «μπλε» ανάπτυξη μέσω των τεχνολογιών υδρογόνου και της δέσμευσης του διοξειδίου του άνθρακα. Παράλληλα θα γίνει αναφορά και στο λιγνιτικό υδρογόνο λόγω της πρόσφατης επιλογής της εταιρείας AGL Energy να μετατρέψει τον λιγνίτη σε υδρογόνο και μπορεί να εφαρμοστεί στη ΔΕΗ.
Ο δεύτερος άξονας θα εστιάσει στην συνεργασία του με τον Γερμανικό Οργανισμό του Dr. Heinz Sturm (Chairman and Founder bei International Clean Energy PartnerShip Association & Climate Technology Center Bonn) να αναπτύξουν σκάφος 20 ατόμων που να χρησιμοποιεί υδρογόνο με μόλις 130,000 ευρω αξία (ένα ηλεκτρικό 4-6 θέσεων κοστίζει 350,000 ευρώ).
Σύμφωνα με τον κ. Μακρίδη, ο τρίτος και επίσης σημαντικός παράγοντας είναι σχετικός με δηλώσεις στο insider.gr του Δρ. Μπασιά – προέδρου της ΕΔΕΥ- όπου μπορεί και πρέπει πλέον να παίξει τον κυρίαρχο λόγο, γιατί όπως ορθώς αναφέρει ακόμα και να πετύχουμε το 30 % με ΑΠΕ τι θα γίνει με το υπόλοιπο 70 %;
«Καλές οι ΑΠΕ αλλά καλύτερες οι ΕΠΕ (Εναλλακτικές Πηγές Ενέργειας) και αν δεν θέλουμε να είμαστε συνεχώς πίσω από τις εξελίξεις πρέπει να κάνουμε ένα δυναμικό ΕΔΕΥ (Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Υδρογόνου) παράγοντας από μαύρο μέχρι μπλε υδρογόνο. Νέες εφαρμογές, νέες επενδύσεις» τονίζει ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών.
Τα παραπάνω δεδομένα έχουν ενδιαφέρον καθώς ήδη σε πολλές χώρες του κόσμου κερδίζει έδαφος η αξιοποίηση του υδρογόνου. Η Ιαπωνία και η Αυστραλία ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι θα επεκτείνουν την υποστήριξή τους στην τεχνολογία καυσίμων υδρογόνου.
Οι ειδικοί βλέπουν θετικά σημάδια για επενδύσεις τεχνολογίας υδρογόνου στην Ασία και όχι μόνο, καθώς οι κυβερνήσεις και ο ιδιωτικός τομέας αναζητούν τρόπους για τη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές. "Η οικονομία του υδρογόνου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου 50 χρόνια, αλλά δεν προχώρησε, εξαιτίας του υψηλού κόστους ", ανέφερε η Navigant Research σε πρόσφατη έκθεση. "Τα τελευταία χρόνια, όμως, η δυναμική που υπάρχει έχει αλλάξει τα δεδομένα» επισημαίνει.