Μολονότι υπάρχουν φωνές που εγείρουν θέμα καταλληλότητας του LNG ως κύριας λύσης για την προώθηση της πράσινης ναυτιλίας, καθώς με τα ισχύοντα δεδομένα δεν φαίνεται να καλύπτει τις προϋποθέσεις που έχει θεσπίσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), για τη μείωση των ρύπων κατά 50% έως το 2050, εν τούτοις η ιδέα για την ανάπτυξη ενός δικτύου σταθμών για τον ανεφοδιασμό με φθηνό υγροποιημένο αέριο των πλοίων της ναυσιπλοΐας, αρχής γενομένης από τον Πειραιά, δεν παύει να παραμένει ελκυστική.
Πρόκειται για σχέδιο που περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, στο ελληνοϊταλικό μνημόνιο συνεργασίας το οποίο υπογράφηκε, χθες, στην Ρώμη και αφορά στη συνεργασία των δύο χωρών για τη δημιουργία LNG bunkering σε μεγάλα ελληνικά λιμάνια, με αφετηρία τον Πειραιά, ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.
Το θέμα υφίσταται από ετών και σχετίζεται με την κοινοτική οδηγία του 2012 για τη χρήση καθαρότερων καυσίμων στη ναυσιπλοία. Το πρόβλημα έγκειται,. όμως στο γεγονός ότι τα ελληνικά λιμάνια υπολείπονται σε υποδομές σε σύγκριση με τα αντίστοιχα της Ιταλίας, όπου η Edison έχει ήδη επενδύσει σε έργα αυτού του τύπου.
Απώτερος στόχος των ιταλικών προτάσεων είναι να αρχίσουν και τα ελληνικά λιμάνια να εφοδιάζονται με ένα παρόμοιο δίκτυο υποδομών και σταθμών LNG, μικρής κλίμακας, καθώς το μερίδιό του υγροποιημένου φυσικού αερίου του οποίου το μερίδιο στη ναυτιλία εκτιμάται ότι, σε ορίζοντα δεκαετίας, θα φθάσει το 15%, και το 2050 θα καλύπτει το 25%.