Να σημειωθεί πως η ευρωπαϊκή οδηγία του 2009 έθετε στόχο τη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές και συγκεκριμένα μέχρι το 2020, το 10% της συνολικής ενέργειας που χρησιμοποιείται στις μεταφορές να είναι ανανεώσιμη. Ωστόσο, ο στόχος αυτός οδήγησε στη χρήση μη βιώσιμων βιοκαυσίμων. Σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας η παραγωγή βιοκαυσίμων αναμένεται να αυξηθεί κατά 24% έως το 2024, ενώ η ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια στις μεταφορές αναμένεται να αυξηθεί κατά 70% με μεγαλύτερη χρήση ηλεκτροκίνητων σιδηροτροχιών καθώς και ηλεκτρικών οχημάτων. Αντιθέτως το μερίδιο βιοκαυσίμων στις μεταφορές το 2024 μειώνεται ελαφρώς. Μέχρι το 2024, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές αυξάνεται μόνο οριακά στο 4,6% (5,1 EJ). Η αύξηση αυτή είναι σχετικά μικρή επειδή η ζήτηση ορυκτών καυσίμων για μεταφορές αυξάνεται επίσης κατά 3%.
Η Ασία σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας αντιπροσωπεύει το ήμισυ της ανάπτυξης, καθώς η υπόσχεση της χρήσης βιοκαυσίμων για τη διαφοροποίηση των προμηθειών καυσίμων στις μεταφορές και η αύξηση της ζήτησης γεωργικών πρώτων υλών οδήγησε σε φιλόδοξες πολιτικές στήριξης. Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Βραζιλία αντιπροσωπεύουν το 40% της αύξησης της παραγωγής βιοκαυσίμων το 2019-24. Η Κίνα διαθέτει τη μεγαλύτερη αύξηση στην προβλεπόμενη παραγωγή βιοκαυσίμων σε οποιαδήποτε χώρα. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η παραγωγή αιθανόλης αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί δεδομένου ότι λαμβάνονται συγκεκριμένα μέτρα για την αύξηση της κατανάλωσης αιθανόλης από περίπου 2% στο 10% της εθνικής ζήτησης βενζίνης.
Τέλος στην έκθεση αναφέρεται πως η ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια στις μεταφορές αυξήθηκε κατά 11% το έτος 2018 για να φτάσει λίγο κάτω από 0,3 exajoules (EJ). Μέχρι το τέλος της πρόβλεψης, η κατανάλωση φτάνει τα 0,5 EJ. Η Κίνα αντιπροσωπεύει πάνω από το 60% της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά, η οποία κατανέμεται εξίσου στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές. Μέχρι το 2024, οι οδικές μεταφορές καταναλώνουν περισσότερη ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια από τις σιδηροδρομικές στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά λιγότερο από τις σιδηροδρομικές μεταφορές στη Βραζιλία, την Ινδία, την Ιαπωνία και την Ευρωπαϊκή Ένωση.