BAE Systems - Prismatic: Πρώτη Πτήση για το Ηλιακό Αεροπλάνο PHASA-35 που Μπορεί να Πετά για Έναν Χρόνο

BAE Systems - Prismatic: Πρώτη Πτήση για το Ηλιακό Αεροπλάνο PHASA-35 που Μπορεί να Πετά για Έναν Χρόνο
energia.gr
Τετ, 19 Φεβρουαρίου 2020 - 10:21

Το PHASA-35, ένα ηλιακό- ηλεκτρικό αεροσκάφος 35 μέτρων, ολοκλήρωσε με επιτυχία την πτήση του. Η πτήση ορόσημο ανοίγει το δρόμο για αυτό το νέο αεροσκάφος ώστε να αποτελέσει την εναλλάκτη λύση στην αγορά, συνδέοντας το χάσμα μεταξύ των αεροσκαφών και της δορυφορικής τεχνολογίας. Έχει σχεδιαστεί, κατασκευαστεί και πλέον έχει πετάξει σε λιγότερο από δύο χρόνια στο πλαίσιο της συνεργασίας

μεταξύ της BAE Systems και της Prismatic Ltd. Το αεροπλάνο που είναι μη επανδρωμένο, σχεδιασμένο να πετά πάνω από τον καιρό και τη συμβατική εναέρια κυκλοφορία, προσφέρει μια συνεχή και προσιτή εναλλακτική λύση στους δορυφόρους σε συνδυασμό με την ευελιξία ενός αεροσκάφους, η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για μια σειρά πολύτιμων εφαρμογών όπως η θαλάσσια επιτήρηση.

Οι επιτυχημένες δοκιμές πτήσης, που χρηματοδοτήθηκαν από το Εργαστήριο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Άμυνας (DSTL) του Ηνωμένου Βασιλείου και από την ομάδα επιστημονικής και τεχνολογικής άμυνας της Αυστραλίας (DSTG), πραγματοποιήθηκαν στο πεδίο δοκιμών Woomera της Αυστραλιανής Πολεμικής Αεροπορίας (RAAF) στη Νότια Αυστραλία.

Οι δοκιμές σηματοδότησαν την πρώτη πλήρως ολοκληρωμένη δοκιμή πτήσης του συστήματος PHASA-35, παρέχοντας ταχεία απόδειξη ικανότητας από το σχεδιασμό μέχρι την πτήση σε μόλις 20 μήνες. 
 
Ως όχημα μεγάλης αντοχής (HALE), το PHASA-35 τροφοδοτείται από τον ήλιο κατά τη διάρκεια της ημέρας και από μπαταρίες κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η μπαταρία μακράς διάρκειας και η πολύ αποδοτική ηλιακή τεχνολογία θα μπορούσαν να επιτρέψουν στο αεροσκάφος να διατηρήσει πτήση για διάστημα έως ενός έτους στις ανώτερες περιοχές της γήινης ατμόσφαιρας.

Το PHASA-35 έχει σχεδιαστεί για να παρέχει μια σταθερή πλατφόρμα παρακολούθησης, επιτήρησης, επικοινωνιών και εφαρμογών ασφάλειας. Όταν συνδέεται με άλλες τεχνολογίες, θα παρέχει τόσο σε στρατιωτικούς όσο και σε εμπορικούς πελάτες δυνατότητες που δεν διατίθενται επί του παρόντος ούτε στον αέρα ούτε στο διάστημα. Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος έχει επίσης τη δυνατότητα να χρησιμοποιείται στην παροχή δικτύων επικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων των 5G, καθώς και σε άλλες υπηρεσίες, όπως η αντιμετώπιση καταστροφών και η προστασία των συνόρων, με κόστος πολύ μικρότερ των δορυφόρων.

Περαιτέρω δοκιμές πτήσης προγραμματίζονται για αργότερα εντός του τρέχοντος έτους, με την πιθανότητα το αεροσκάφος να μπορέσει να αρχίσει να χρησιμοποιείται από πελάτες εντός 12 μηνών από την ολοκλήρωση του προγράμματος δοκιμών πτήσης.