Δηλαδή η κατασκευή του μεγάλου αυτού αγωγού, μήκους άνω των 1900 χλμ και μεταφορικής ικανότητας 10 bcm (+10), ο οποίος θα διασχίζει μεγάλο τμήμα της Ελληνικής ΑΟΖ και θα συνδέσει τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου (Ισραήλ-Κύπρος), αυτά της Ελλάδος ( ΝΔ της Κρήτης και στο Ιόνιο) καταλήγοντας στην Ιταλία, μεταφέροντας αξιόλογες ποσότητες αερίου.
Ένα μικρότερα τμήμα των ανταποκρίσεων (24,3%) εκτιμά ότι η προώθηση και τελικά η κατασκευή του αγωγού στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα στην Τουρκία ως προς το ποιος ελέγχει τις θαλάσσιες ζώνες στην Ανατολική Μεσόγειο και έχει την δυνατότητα να επηρεάσει τις ενεργειακές εξελίξεις στην περιοχή, ιδιαίτερα εάν ληφθεί υπ´ όψη η εμπλοκή τεσσάρων κρατών ( Ελλάδα, Κύπρος, Ισραήλ, Ιταλία) και η σθεναρή υποστήριξη των ΗΠΑ.
Το 16,5% των αναγνωστών που συμμετείχαν στην δημοσκόπηση πιστεύει ότι ο East Med θα συμβάλλει αποτελεσματικά στην προσπάθεια διαφοροποίησης της ενεργειακής προμήθειας σε Ελλάδα και ΕΕ και άρα το μεγάλο αυτό έργο θα πρέπει να τύχει μιας ευρύτερης υποστήριξης. Όμως μόλις το 9,7% των συμμετεχόντων στην δημοσκόπηση εκτιμά ότι ο εν λόγω αγωγός θα βοηθήσει στην διαμόρφωση φθηνότερων τιμών προμήθειας αερίου, και μόλις το 6,2% πιστεύει ότι ο East Med
θα συμβάλλει στην τόνωση του επενδυτικού κλίματος και στην προσέλκυση παρεμφερών επενδύσεων.
Με αυτή την ευκαιρία το energia.gr ευχαριστεί τους αναγνώστες που έλαβαν μέρος στην δημοσκόπηση και βοήθησαν στην αξιολόγηση της κομβικής αυτής για την χώρα επένδυσης με την ιδιαίτερη γεωπολιτική και οικονομική σημασία.