Βαρύ πλήγμα από τις πρώτες συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού τον μήνα Μάρτιο δέχθηκε ο γαλλο-ολλανδικός αερομεταφορέας Air France-KLM ο οποίος κατέγραψε καθαρή ζημία χρήσεως ύψους 1,8 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο, ενώ τα στοιχεία δεν δείχνουν σημαντική ανάκαμψη για τη συνέχεια. Η ζημία του πρώτου τριμήνου είναι πάνω από πενταπλάσια σε σύγκριση με αυτή των 324 εκατομμυρίων ευρώ που καταγραφόταν έναν χρόνο νωρίτερα καθώς συμπεριλαμβάνει 455 εκατομμύρια ευρώ για αγορά καυσίμων που δεν καταναλώθηκαν, εξαιτίας της κρίσης.

ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου Φρεντερίκ Γκαζέ απευθυνόμενος σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής διάσκεψης τόνισε ότι αυτά  τα αποτελέσματα χρήσης δεν αντανακλούν παρά μόνο τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορονοϊού στην αεροπορική κίνηση τον Μάρτιο, ενώ η χρονιά είχε «αρχίσει πολύ καλά τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο» 

Ο όμιλος, που αναμένεται να λάβει 7 δισεκατομμύρια ευρώ από το γαλλικό κράτος απλά για να παραμείνει ζωντανός, έκανε λόγο για μεγάλη μείωση των επιβατών που μετέφερε, κατά 10,5% το πρώτο τρίμηνο (–35% τον Μάρτιο), ενώ προεξοφλεί κατάρρευση (–95%) το δεύτερο τρίμηνο που θα μετριαστεί κάπως το τρίτο (–80%), όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή του.

Η Air France-KLM αναμένει «βραδεία επανέναρξη της δραστηριότητας το καλοκαίρι του 2020 με την προοδευτική άρση των περιορισμών στα σύνορα» αλλά εκτιμά ότι η ζήτηση για τις εμπορικές πτήσεις «δεν αναμένεται να επιστρέψει στο επίπεδο πριν από την κρίση προτού περάσουν πολλά χρόνια».

Παράλληλα το 2021 αναμένεται να προχωρήσει σε αναδιαμόρφωση του στόλου του, προαναγγέλλει μείωση της χωρητικότητας «κατά τουλάχιστον 20%» σε σχέση με το επίπεδο προτού ξεσπάσει η κρίση, το 2019.

Την ίδια ώρα η διοίκηση του ομίλου είναι σε διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα, ενόψει απολύσεων, ενώ άλλες εταιρείες του τομέα έχουν ήδη εξαγγείλει χιλιάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι  British Airways, Ryanair και Virgin Atlantic, πρόκειται να περικόψουν 18.000 θέσεις εργασίας.