Ευoίωνο «βλέπει» το μέλλον της αγοράς δεξαμενόπλοιων η Euronav, που διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο super tankers στον κόσμο και είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης

Παρά το γεγονός ότι τις τελευταίες εβδομάδες η αγορά έχει σταθερά καθοδική πορεία, μετά την κάθετη άνοδο στα μέσα Απριλίου, η Euronav σημειώνει ότι ακόμα και αν η ζήτηση για πετρέλαιο αυξηθεί, όταν οι χώρες θα άρουν τους περιορισμούς στις μετακινήσεις, τα πλοία της θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται ως πλωτές αποθήκες, παρά το γεγονός ότι δεν αναμένουν αποδόσεις ανάλογες του Απριλίου.

24 δεξαμενόπλοια για drydock εντός του 2020

Με αφορμή την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι επικεφαλής της εταιρείας υπογράμμισαν ότι στην αγορά βρίσκονται περισσότερα από 24 δεξαμενόπλοια τύπου VLCC που χρειάζεται να περάσουν drydock μέχρι το τέλος του χρόνου.

Πρόκειται για πλοία με ηλικία 15 ετών ή μεγαλύτερα, και σύμφωνα με τους υπολογισμούς, αν τα 16 από αυτά πουληθούν για scrap, ο παγκόσμιος στόλος VLCC θα μειωθεί τόσο όσο να ανταποκρίνεται στα δεδομένα αυτής της περιόδου όσον αφορά τη ζήτηση για πετρέλαιο.

«Δεν γνωρίζω πολλούς πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να κρατήσουν παλαιότερο toannge, ειδικά μετά τα κέρδη που αποκόμισαν την προηγούμενη περίοδο» σημειώνει η εταιρεία.

Άλμα αποτελεσμάτων στα 226 εκατ. δολ.

Χαρακτηριστικό της κερδοφορίας του πρώτου τριμήνου για τις εταιρείες που διαχειρίζονται VLCC είναι τα κέρδη της Euronav που αυξήθηκαν κατά 1.100% σε σχέση με τον αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Ειδικότερα η εταιρεία παρουσίασε κέρδη ύψους 226 εκατ. δολαρίων έναντι κερδών 19,5 εκατ. δολαρίων έναν χρόνο πριν.

Η κατακόρυφη άνοδος των κερδών οφείλεται στην πτώση της ζήτησης για πετρέλαιο (εξαιτίας των περιορισμών που έχουν επιβληθεί λόγω της πανδημίας) που οδήγησε πολλούς trader σε αναζήτηση χωρητικότητας για χρήση τους ως πλωτές αποθήκες.

Την ίδια ώρα οι αναλυτές αναφέρουν ότι η ανάκαμψη της οικονομίας από τις επιπτώσεις της πανδημίας μπορεί να έρθει πιο σύντομα από όσο αναμένεται, δίνοντας την ευκαιρία σε περισσότερα πλοία να δραστηριοποιηθούν.

Εκτίναξη εσόδων και ναύλων

Την ίδια στιγμή τα έσοδα της εταιρείας έφτασαν τα 416,6 εκατ. δολάρια από 232,5 εκατ. δολάρια πέρυσι. Ο μέσος όρος των ναύλων στη spot αγορά ήταν στα 72.750 δολάρια την ημέρα, έναντι 35.195 δολάρια πέρυσι, ενώ στα χρονοναυλωσύμφωνα έφτασαν τα 37.000 δολάρια την ημέρα από 27.000 δολάρια έναν χρόνο πριν.

Σύμφωνα με τις επισημάνσεις της εταιρείας οι ναύλοι των VLCC μέχρι τώρα, στο β’ τρίμηνο του έτους, είναι στα 95.000 δολάρια την ημέρα (εξαιτίας της κάθετης ανόδου που σημείωσε η αγορά μέσα στον Απρίλιο).

Πώληση του «TI Hellas»

Την πώληση ενός VLCC του στόλου της ανακοίνωσε επίσης η Euronav στη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών της αποτελεσμάτων. Πρόκειται για το ηλικίας 15 ετών «TI Hellas» χωρητικότητας 319.000 τόνων, το οποίο πουλήθηκε έναντι 38,1 εκατ. δολαρίων. Από την πώληση η εταιρεία θα καταγράψει κέρδος ύψους 1,6 εκατ. δολαρίων.

Συνολικά από τις αρχές του έτους η εταιρεία έχει πουλήσει ένα VLCC και δύο suezmax, όλα άνω των 15 ετών, ενώ παράλληλα απέκτησε τα συμβόλαια ναυπήγησης για τέσσερα eco VLCC, τα οποία θα της παραδοθούν σταδιακά μέχρι τις αρχές του 2021.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")