Κινούμαι Ηλεκτρικά: «Πρωταγωνιστής» στις Αιτήσεις για την Επιδότηση το Ηλεκτρικό Ποδήλατο

Κινούμαι Ηλεκτρικά: «Πρωταγωνιστής» στις Αιτήσεις για την Επιδότηση το Ηλεκτρικό Ποδήλατο
Του Δημήτρη Αβαρλή
Παρ, 28 Αυγούστου 2020 - 08:15

Αναμφίβολα κάθε νέα τεχνολογία κεντρίζει το ενδιαφέρον των πολιτών, ωστόσο η υιοθέτησή της εξαρτάται από οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες. Η ηλεκτροκίνηση είναι ένα καινούργιο κεφάλαιο στις μεταφορές και σίγουρα θα περάσουν κάποια χρόνια, ώστε να αγκαλιαστεί από τον κόσμο. Οι επιδοτήσεις που προσφέρονται μέσω του προγράμματος του ΥΠΕΝ αποτελούν ένα πρώτο βήμα. 

Από τις πρώτες ημέρες μάλιστα λειτουργίας της πλατφόρμας ο κόσμος δείχνει την προτίμησή του κυρίως στα ηλεκτρικά ποδήλατα, γεγονός που προκαλεί ερωτήματα, όπως εάν η πολιτεία θα ανταποκριθεί εγκαίρως για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των πολιτών και επί της ουσίας να καταστήσει ασφαλή την μετακίνησή τους με αυτά τα μέσα.

Έως την Τετάρτη 26 Αυγούστου στην πλατφόρμα είχαν συμπληρώσει αίτηση 1.890 πολίτες, με το 90% των αιτήσεων να αφορά την επιδότηση ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων, δίκυκλων και τρίκυκλων (1477 για ηλεκτρικά ποδήλατα, 244 για δίκυκλα/τρίκυκλα).

Μόλις 154 αιτήσεις έχουν γίνει για την επιδότηση ηλεκτρικών  επιβατικών αυτοκινήτων. Μένει να φανεί στη συνέχεια κατά πόσο θα επηρεάσει την αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων η προσφερόμενη επιδότηση. Να σημειωθεί ακόμα πως μόνο δύο αιτήσεις έχουν γίνει για επιδότηση από οδηγούς ΤΑΞΙ. Από τους πόρους του προγράμματος έχουν απορροφηθεί 1.812.000 ευρώ από τα συνολικά 45 εκατ. Έχουν γίνει επίσης, 64 αιτήσεις για την επιδότηση φορτιστών, ενώ 94 αιτήσεις έχουν υποβληθεί για την απόσυρση προηγούμενου οχήματος. Σε ό,τι αφορά την γεωγραφική κατανομή των αιτήσεων τα πρωτεία έχει η περιφέρεια Αττικής όπου έχει υποβληθεί το 39,73% το 12,06% των αιτήσεων έχει γίνει στη Θεσσαλονίκη, ενώ το 7,35% στο Ηράκλειο.

Με φόντο τα παραπάνω δεδομένα γεννιέται και το ερώτημα εάν το ενδιαφέρον των πολιτών επηρεάζεται από το γεγονός πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει επαρκής αριθμός σημείων φόρτισης. Απάντηση στο ερώτημα έδωσε χθες η Γενική Γραμματέας Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, η οποία μιλώντας στην ΕΡΤ τόνισε πως «αναρωτηθήκαμε αν θα έπρεπε να παγώσουμε τον χρόνο να γεμίσουμε την χώρα με φορτιστές και στην συνέχεια να προωθήσουμε το πρόγραμμα επιδοτήσεων, αλλά έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος, με αποτέλεσμα όλο αυτό να πρέπει να συγχρονιστεί». Το ζήτημα είναι σοβαρό και σίγουρα η γρήγορη εγκατάστασή τους θα παίξει σημαντικό ρόλο.

Την ίδια ώρα στην Ευρώπη, σύμφωνα με την εταιρεία STATISTA, η Γερμανία βρίσκεται στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ στη Νορβηγία τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% των νέων αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί. Παράλληλα, σε παγκόσμιο επίπεδο, οι πωλήσεις ελαφρών οχημάτων  plug-in ξεπέρασαν τα δύο δισεκατομμύρια το 2019.