Προς Υλοποίηση το Όραμα για Εδραίωση του ΔΕΣΦΑ ως Κυρίαρχου Περιφερειακού Φορέα Αερίου

Προς Υλοποίηση το Όραμα για Εδραίωση του ΔΕΣΦΑ ως Κυρίαρχου Περιφερειακού Φορέα Αερίου
energia.gr
Δευ, 5 Οκτωβρίου 2020 - 11:55

Η έμφαση στις ΑΠΕ, η υποστήριξη νέων τεχνολογιών, όπως το υδρογόνο, η συμβολή στην απανθρακοποίηση και τη μετατροπή της χώρας σε κόμβο φυσικού αερίου (gas hub) συνιστούν τους βασικούς άξονες πάνω στους οποίους φιλοδοξεί να κινηθεί ο ΔΕΣΦΑ τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τις ομιλίες των στελεχών της εταιρείας Nicola Battilana, CEO, και Μιχάλη Θωμαδάκη, Διευθυντή Δραστηριοτήτων Στρατηγικής & Ανάπτυξης

που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του 5ου Συμποσίου Ενεργειακής Μετάβασης της ΗΑΕΕ.

«Το όραμα μας είναι να εδραιώσουμε τον ΔΕΣΦΑ ως την κυρίαρχη περιφερειακή δύναμη διαχείρισης φυσικού αερίου και να βοηθήσουμε την Ελλάδα να αναδειχθεί ως αξιόπιστος κόμβος μεταφοράς και εμπορίου», ανέφερε ο Nicola Battilana, κατά την έναρξη της ομιλίας του. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό το όραμα στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: την Εξέλιξη & Επανατοποθέτηση του ΔΕΣΦΑ, τον Εσωτερικό Μετασχηματισμό του και την Ανάπτυξη της Επιχείρησης. Επισήμανε, επίσης, ότι ο ΔΕΣΦΑ κινείται σε αυτούς του πυλώνες, ώστε να εξελιχθεί σε βασικό περιφερειακό φορέα αερίου, διαχειριζόμενος τους κινδύνους που σχετίζονται με την αγορά, δημιουργώντας ευκαιρίες και αξιοποιώντας την τεχνογνωσία των μετόχων του, εξαλείφοντας τους περιορισμούς των ευκαιριών.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον κ. Battilana, καθώς ο ΔΕΣΦΑ επεκτείνει τις δραστηριότητές του και εισέρχεται σε νέους τομείς, υπάρχει ζήτηση για νέες δυνατότητες που θα βοηθήσουν τον ΔΕΣΦΑ να αναπτυχθεί. Η τεχνογνωσία των μετόχων του από τις ευρωπαϊκές αγορές που βρίσκονται ήδη στο χρηματιστήριο, σημαίνει υψηλότερο επίπεδο ευθύνης και μετριασμού των κινδύνων τόσο σε επιχειρησιακό όσο και σε χρηματοοικονομικό επίπεδο.  O κ. Battilana αναφέρθηκε και στη διαδικασία ένταξης third-party υπαλλήλων ως σημαντικό μέρος του σχεδίου Εσωτερικού Μετασχηματισμού που αυξάνει την ασφάλεια των θέσεων εργασίας και την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας.

Τέλος, σχετικά με την ανάπτυξη της επιχείρησης, ο κ. Battilana έδωσε έμφαση στις διασυνδέσεις με γειτονικές χώρες και στην ανάπτυξη τεχνολογιών Small-Scale LNG, ενώ επισήμανε ότι η συμμετοχή σε στρατηγικές επενδύσεις βρίσκεται, επίσης, ψηλά στην agenda της εταιρείας.

Από τη μεριά του ο κ. Θωμαδάκης, Διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής & Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, αναφέρθηκε στην ομιλία του στον στόχο να μετατραπεί ο ΔΕΣΦΑ σε μια στηριζόμενη στην αγορά γέφυρα προς τη μετάβαση στο νέο ενεργειακό τοπίο.

Ο κ. Θωμαδάκης παρουσίασε τα σημαντικότερα σημεία του νέου 10ετους προγράμματος ανάπτυξης (2021-2030) του ΔΕΣΦΑ, το οποίο περιλαμβάνει 51 projects αξίας άνω των 500 εκ. ευρώ για την επέκταση του δικτύου σε νέες αγορές και το οποίο κατατέθηκε πρόσφατα στη ΡΑΕ, επισημαίνοντας ότι αυτό προσβλέπει στο μέλλον και έχει ως στόχο όχι μόνο την ενίσχυση της αγοράς φυσικού αερίου στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή αλλά, κυρίως, την προετοιμασία της επόμενης φάσης της ενεργειακής αγοράς που είναι η πράσινη ενέργεια. «Στους στόχους του προγράμματος περιλαμβάνονται επίσης η ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού και η παροχή ευελιξίας στο σύστημα, στοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα για την πορεία προς την ενίσχυση των ΑΠΕ». Επισήμανε μάλιστα ότι οι εθνικοί και περιφερειακοί στόχοι για τις ΑΠΕ δεν θα μπορέσουν να επιτευχθούν χωρίς την παρουσία του φυσικού αερίου.

Σχετικά με τη χρήση νέων τεχνολογιών, ανέφερε ότι ο ΔΕΣΦΑ, μαζί με τους μετόχους του, συμμετέχει ενεργά στην Πανευρωπαϊκή συζήτηση για το υδρογόνο και για την ανάπτυξη δικτύων και αγωγών που θα υποστηρίζουν την αγορά υδρογόνου. Ακόμη, μεταξύ των μελλοντικών σχεδίων της εταιρείας βρίσκονται η ενίσχυση της στρατηγικής που αφορά την απανθρακοποίηση, αλλά και η ανάπτυξη ενός κόμβου φυσικού αερίου, δηλαδή μιας πραγματικής πλατφόρμας ανώνυμων συναλλαγών φυσικού αερίου σε καθημερινή βάση, και η οποία θα ενισχυθεί μέσω της συμμετοχής του ΔΕΣΦΑ στο Χρηματιστήριο Ενέργειας. Τέλος, ο κ. Θωμαδάκης αναφέρθηκε και στην αναβάθμιση της Ρεβυθούσας, η οποία της δίνει πλέον τη δυνατότητα να καλύπτει ζήτηση πέρα από την ελληνική αγορά, αλλά και να δέχεται τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς LNG στον κόσμο.