Την περικοπή των κονδυλίων που θα δαπανήσουν οι εταιρείες διανομής φυσικού αερίου το 2022, για την παροχή οικονομικών κινήτρων στους καταναλωτές ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στο καύσιμο, ζητά σύμφωνα με πληροφορίες η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ). Οι εν λόγω αλλαγές πρόκειται να εφαρμοσθούν στο πλαίσιο των αποφάσεων που πρόκειται να λάβει η ΡΑΕ

 

για την έγκριση των τιμολογίων των εταιρειών διανομής για την περίοδο 2019-2022, η οποία εκκρεμεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, για το ψαλίδισμα των σχετικών δαπανών έχουν ενημερωθεί οι Διαχειριστές, ώστε να τις λάβουν υπόψη τους στα τιμολόγια που θα υποβάλουν για το συγκεκριμένο έτος.

Έτσι, με βάση την ενημέρωση των Διαχειριστών, σκοπός της ΡΑΕ είναι τη μεθεπόμενη χρονιά να μην ισχύσει η 100% έκπτωση στα τέλη σύνδεσης νέων καταναλωτών, που προσφέρουν έως σήμερα οι εταιρείες διανομής. Επομένως, η πλήρης έκπτωση θα συνεχίσει να εφαρμόζεται και για το 2021, ώστε από την επόμενη χρονιά, π.χ. στην περίπτωση της ΕΔΑ Αττικής, να περιοριστεί στο 50%.

Όσον αφορά την ΕΔΑ Αττικής, η Αρχή ζητά επίσης από την εταιρεία να μη συμπεριλάβει στις δαπάνες της το 2022 κονδύλια για την εφαρμογή προγράμματος επιδότησης για εσωτερικές εγκαταστάσεις φυσικού αερίου. Κάτι που σημαίνει ότι, τουλάχιστον για τη μεθεπόμενη χρονιά, η εταιρεία δεν θα καλύψει σε οικιακούς καταναλωτές και πολυκατοικίες μέρος του κόστους συστημάτων θέρμανσης με φυσικό αέριο.

Από την άλλη πλευρά, στην περίπτωση της ΕΔΑ ΘΕΣΣ (ΕΔΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας), η Αρχή δεν αναγνωρίζει για το 2022 κόστη που σχετίζονται με τη χρήση CNG, το οποίο αξιοποιείται για τον ανεφοδιασμό απομακρυσμένων αυτόνομων δικτύων. Πιο συγκεκριμένα, ζητά από τον Διαχειριστή να μη συμπεριλάβει δαπάνες που αφορούν το κόστος παραμονής βυτίων στους σταθμούς αποσυμπίεσης.

Νέα πλαίσια

Στην ενημέρωση προς τους Διαχειριστές, η ΡΑΕ έχει επισημάνει πως σκοπός της είναι να εξετάσει στο μέλλον νέα πλαίσια για τις συγκεκριμένες δραστηριότητες. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, οι εταιρείες διανομής έχουν ήδη εκφράσει την αντίθεσή τους στην περιστολή των συγκεκριμένων δαπανών, καθώς θέτει εμπόδια στην περαιτέρω διείσδυση του φυσικού αερίου στην εγχώρια αγορά.

Μάλιστα, με βάση τις ίδιες πληροφορίες, η ΕΔΑ Αττικής επισημαίνει στη ΡΑΕ πως τα οικονομικά κίνητρα και το πρόγραμμα επιδοτήσεων έχουν ιδιαίτερο βάρος στη στρατηγική που έχει χαράξει, για αύξηση των συνδέσεων στο Λεκανοπέδιο. Είναι ενδεικτικό ότι, όπως υπογραμμίζει, στην περίπτωση που δεν ισχύσουν το 2022, τότε εκτιμά πως θα αποκλίνει πάνω από 25% στον στόχο που έχει θέσει για το συγκεκριμένο έτος, και ο οποίος ανέρχεται σε 22.000 νέες συνδέσεις για όλες τις κατηγορίες καταναλωτών.

Όπως έχει γράψει η «Ν», η ΕΔΑ Αττικής ήδη ετοιμάζει το εταιρικό πρόγραμμα επιδότησης για το 2021, το οποίο αναμένεται να «τρέξει» γύρω στον Φεβρουάριο. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα προβλέπεται να έχει και πάλι προϋπολογισμό περί τα 3 εκατ. ευρώ, για την παροχή χρηματοδότησης τόσο σε μεμονωμένους οικιακούς καταναλωτές όσο και σε πολυκατοικίες.

*(Από τη Ναυτεμπορική)