Το έργο στοχεύει στην από κοινού ανάπτυξη ολιστικών λύσεων υδρογόνου για τις σιδηροδρομικές μεταφορές και την προσφορά τους στους πελάτες για την προώθηση της οικονομίας υδρογόνου στη Γερμανία και την Ευρώπη και την υποστήριξη της απελευθέρωσης του άνθρακα στον τομέα της κινητικότητας.
Από τη στιγμή που τη στιγμή που αν ανεξαρτητοποιήθηκε και εισήχθη στο χρηματιστήριο τη Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2020, η Siemens Energy δεν είναι πλέον μέλος του ομίλου Siemens. Η Siemens AG είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Siemens Energy AG. Η Siemens Mobility GmbH, η οποία ανήκει στη Siemens AG, και η Siemens Energy AG υπέγραψαν συμφωνία ερευνητικής συνεργασίας για να συνεχίσουν και να επεκτείνουν περαιτέρω τις κοινές προσπάθειές τους για την προώθηση της κινητικότητας υδρογόνου.
«H απαλλαγή των ενεργειακών συστημάτων από τις εκπομπές άνθαρακα είναι κεντρικός στόχος της Siemens Energy. Ο λεγόμενος τομέας σύζευξης παίζει βασικό ρόλο εδώ - διασύνδεση προηγουμένως ξεχωριστών τομέων που σχετίζονται με την ενέργεια, όπως η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας ή η κινητικότητα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί - εντελώς χωρίς CO2 - με την ηλεκτρόλυση του νερού χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας », λέει ο Armin Schnettler, EVP New Energy Business της Siemens Energy. «Συνεργαζόμενοι με τη Siemens Mobility, θέλουμε να οδηγήσουμε τη ζεύξη τομέων αναπτύσσοντας, μεταξύ άλλων, μια λύση ηλεκτρόλυσης και τροφοδοσίας για ταχεία τροφοδοσία αμαξοστοιχιών με υδρογόνο».
«Η συνεργασία μας με τη Siemens Energy ανοίγει το δρόμο για βιώσιμη και φιλική προς το κλίμα κινητικότητα. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας στην αντικατάσταση των αμαξοστοιχιών με κινητήρα ντίζελ που λειτουργούν σε μη ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές με αμαξοστοιχίες υδρογόνου χωρίς εκπομπές μακροπρόθεσμα. Μαζί με τη Siemens Energy, μπορούμε ακόμη να προσφέρουμε υδρογόνο ως μοντέλο «υδρογόνο ως υπηρεσία» για τη διάρκεια ζωής του τρένου », λέει ο Albrecht Neumann της Siemens Mobility.
Κατά τα επόμενα είκοσι χρόνια, χιλιάδες αμαξοστοιχίες πολλαπλών μονάδων ντίζελ-ηλεκτρικής ενέργειας θα αντικατασταθούν διαδοχικά από πιο φιλικές προς το περιβάλλον εναλλακτικές λύσεις στην Ευρώπη. Τρένα με κινητήρα ντίζελ εξακολουθούν να λειτουργούν σήμερα σε μη ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές διαδρομές. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, αυτές οι διαδρομές αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% του συνολικού σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Οι φιλικές προς το περιβάλλον μονάδες μπαταρίας και υδρογόνου πρέπει να χρησιμοποιούνται ως αντικατάσταση των πετρελαιοκινητήρων.
Η Siemens Energy και η Siemens Mobility σχεδιάζουν να αναπτύξουν από κοινού μια τυποποιημένη λύση υποδομής υδρογόνου για την τροφοδότηση των υδρογονοκίνητων αμαξοστοιχιών της Siemens Mobility και στη συνέχεια να επεκτείνουν τη λύση σε πιλοτικά έργα και συγκεκριμένα έργα πελατών.
Η Siemens Energy εμπορεύεται τα συστήματα και τις λύσεις που απαιτούνται για την παραγωγή και παροχή πράσινου υδρογόνου, ενώ η Siemens Mobility επικεντρώνεται στις λύσεις σιδηροδρομικών μεταφορών, συμπεριλαμβανομένης της απαιτούμενης συντήρησης αμαξοστοιχίας και εξοπλισμού αποθηκών. Σε συνεργασία, η Siemens Energy και η Siemens Mobility μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες των σιδηροδρόμων μια ολοκληρωμένη λύση. Αυτό όχι μόνο θα υποστηρίξει την αποδοχή της υδρογόνου από τους πελάτες στην αγορά μεταφορών, αλλά και θα προωθήσει τη δημιουργία μιας βιώσιμης οικονομίας υδρογόνου στη Γερμανία.