Συνεργασία Orsted και BP για την Υλοποίηση Λύσεων "Πράσινου" Υδρογόνου σε Γερμανικό Διυλιστήριο

Συνεργασία Orsted και BP για την Υλοποίηση Λύσεων Πράσινου Υδρογόνου σε Γερμανικό Διυλιστήριο
energia.gr
Τρι, 10 Νοεμβρίου 2020 - 13:33

Orsted και BP ήρθαν σε συμφωνία για την από κοινού ανάπτυξη ενός έργου ανανεώσιμου υδρογόνου ισχύος 50 MW στο διυλιστήριο Lingen της BP στο Emsland, της βορειοδυτικής Γερμανίας. Ο ηλεκτρολύτης, πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το 2024, θα τροφοδοτείται με ενέργεια που θα προέρχεται από ένα υπεράκτιο αιολικό πάρκο της Orsted, και θα μπορεί να παράγει μέχρι και ένα τόνο ανανεώσιμου υδρογόνου την ώρα

ή σχεδόν 9000 τόνους ετησίως, δηλαδή, ποσότητα ικανή για να αντικαταστήσει περίπου το 20% της τρέχουσας κατανάλωσης υδρογόνου του διυλιστηρίου, με βάση τα ορυκτά, ή ισοδύναμο με τις εκπομπές από περίπου 45.000 αυτοκίνητα στην Γερμανία.

Επιπλέον, το έργο προορίζεται να στηρίξει μια πιο μακροπρόθεσμη φιλοδοξία για την κατασκευή περισσότερων από 500 MW ανανεώσιμης ισχύος υδρογόνου στο Lingen, με σκοπό την παραγωγή αρκετού υδρογόνου ικανού να καλύψει πλήρως τις ανάγκες του διυλιστηρίου σε υδρογόνο και να παρέχει την πρώτη ύλη για μελλοντική παραγωγή συνθετικών καυσίμων.

Η ηλεκτρόλυση διασπά το νερό σε αέρια υδρογόνου και οξυγόνου. Όταν τροφοδοτείται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, παράγει «πράσινο» υδρογόνο, χωρίς να δημιουργεί άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το υδρογόνο χρησιμοποιείται ευρέως σε διυλιστήρια όπου - όπως και στο Lingen - παράγεται συνήθως με την αναμόρφωση του φυσικού αερίου, πράγμα που οδηγεί σε εκπομπές CO2, μια διαδικασία που είναι ευρέως γνωστή ως «γκρίζο» υδρογόνο.

Ο Dev Sanyal, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της ΒΡ για το φυσικό αέριο και τις δραστηριότητες χαμηλών εκπομπών άνθρακα, δήλωσε: «Το υδρογόνο θα διαδραματίσει ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στην κάλυψη των ενεργειακών απαιτήσεων ενός κόσμου που χρησιμοποιεί άνθρακα. Και είμαστε αποφασισμένοι να αναδειχτούμε σε κυρίαρχο παίκτη σε αυτό τον αναδυόμενο κλάδο. Η συνεργασία της ΒΡ με την Ørsted, θα προσφέρει στο Lingen Green Hydrogen την ευκαιρία να επιταχύνει, τόσο τη σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 στο διυλιστήριό μας, όσο και να αποκτήσει εμπειρία από την παραγωγή και ανάπτυξη πράσινου υδρογόνου μεγάλης κλίμακας και συνακόλουθα, να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη μιας οικονομίας υδρογόνου, στη Γερμανία και όχι μόνο."

Από την πλευρά του, Ο Martin Neubert, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του βραχίονα υπεράκτιων αιολιλών έργων της Ørsted, είπε: «Οι βαριές βιομηχανίες, όπως τα διυλιστήρια, χρησιμοποιούν μεγάλες ποσότητες υδρογόνου στις διαδικασίες παραγωγής τους. Θα συνεχίσουν να χρειάζονται υδρογόνο, αλλά η αντικατάσταση του τρέχοντος υδρογόνου που παράγεται από τα ορυκτά καύσιμα, με το υδρογόνο που παράγεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, μπορεί να βοηθήσει αυτές τις βιομηχανίες να μειώσουν δραστικά το ανθρακικό αποτύπωμά τους. Αλλά πρώτα, το ανανεώσιμο υδρογόνο πρέπει να καταστεί ανταγωνιστικό ως προς το κόστος με το υδρογόνο από τα ορυκτά και για αυτό χρειαζόμαστε έργα όπως αυτό, με το διυλιστήριο Lingen της ΒΡ, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία ηλεκτρολυτών σε μεγάλη κλίμακα και θα καταδείξει τις πραγματικές δυνατότητές του με τη χρήση της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας."