Στα μέσα Φεβρουαρίου ο Διαγωνισμός για την Κατασκευή του Μεγαλύτερου Διυλιστηρίου στη Μέση Ανατολή

Στα μέσα Φεβρουαρίου ο Διαγωνισμός για την Κατασκευή του Μεγαλύτερου Διυλιστηρίου στη Μέση Ανατολή
Τρι, 8 Ιανουαρίου 2008 - 02:35
Συμβόλαια για την κατασκευή ενός διυλιστηρίου, αξίας 14 δισ. δολαρίων, πρόκειται να απονείμει η εθνική εταιρεία διύλισης πετρελαίου του Κουβέιτ, η Kuwait National Petroleum, στα μέσα Φεβρουαρίου, όπως αποκάλυψε αξιωματούχος μιας εκ των εταιρειών που σκοπεύουν να καταθέσουν προσφορά για το έργο.

Συμβόλαια για την κατασκευή ενός διυλιστηρίου, αξίας 14 δισ. δολαρίων, πρόκειται να απονείμει η εθνική εταιρεία διύλισης πετρελαίου του Κουβέιτ, η Kuwait National Petroleum, στα μέσα Φεβρουαρίου, όπως αποκάλυψε αξιωματούχος μιας εκ των εταιρειών που σκοπεύουν να καταθέσουν προσφορά για το έργο.

Συγκεκριμένα, τα συμβόλαια κατασκευής του διυλιστηρίου Al Zour, το οποίο αναμένεται να είναι το μεγαλύτερο στη Μέση Ανατολή, έχουν μοιραστεί σε πακέτα και έχουν επαναδημοπρατηθεί, καθώς οι προσφορές που κατατέθηκαν τον περασμένο χρόνο ξεπερνούσαν κατά πολύ τον επιθυμητό προϋπολογισμό. Οι αρχικές προσφορές, δηλαδή, που κατατέθηκαν τον Ιούνιο του 2006 για το διυλιστήριο, η δυναμικότητα του οποίου θα ανέρχεται στα 615.000 βαρέλια ημερησίως, ξεπέρασαν τα 15 δισ. δολάρια.

Με την κατασκευή του διυλιστηρίου, το Κουβέιτ – η τέταρτη μεγαλύτερη παραγωγός πετρελαίου του ΟΠΕΚ – θα επιχειρήσει να καλύψει τις αυξανόμενες ενεργειακές του ανάγκες, σε μια περίοδο που οι κυβερνητικές επιχορηγήσεις προστατεύουν τους καταναλωτές της χώρας από το υψηλό κόστος των καυσίμων.

Προσφορές για το έργο έχουν υποβάλει μέχρι στιγμής η SK Engineering & Construction, η Hyundai Engineering & Construction και η GS Engineering & Construction της Νοτίου Κορέας. Επιπλέον, σύμφωνα με ανακοίνωση της Kuwait National στις 30 Σεπτεμβρίου, στους ενδιαφερόμενους συμπεριλαμβάνονται και η γαλλική Technip, η ιταλική Snamprogetti και η ιαπωνική JGC.

Η κατασκευή του διυλιστηρίου Al Zour, το οποίο θα αντικαταστήσει το πεπαλαιωμένο Shuaiba, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2012. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του αμερικανικού υπουργείου Ενέργειας, η ημερήσια διυλιστική δυναμικότητα του Κουβέιτ ανέρχεται σήμερα σε περίπου 963.000 βαρέλια.