Το υδρογόνο αυτό θα καλύπτει το 20% των ενεργειακών αναγκών του διυλιστηρίου, αντικαθιστώντας εκείνο που τώρα χρησιμοποιείται αλλά παράγεται από ορυκτά καύσιμα. Το έργο αυτό, που αναλαμβάνουν οι προαναφερθείσες ενεργειακές εταιρείες, αποτελεί το τελευταίο δείγμα του ενδιαφέροντος που εκδηλώνεται για το υδρογόνο ως εναλλακτικού καυσίμου προς το φυσικό αέριο και τον γαιάνθρακα για όσες βιομηχανίες χρειάζονται θερμότητα χιλιάδων βαθμών ώστε να διεκπεραιώνουν τις δραστηριότητές τους.
Ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ενωση, όπου οι οργανισμοί κοινής ωφελείας επιδιώκουν να περιστείλουν το ανθρακικό τους αποτύπωμα, οι χαράσσοντες πολιτική εστιάζουν στο πώς θα μειώσουν δραστικά τις εκπομπές ρύπων από τη βαριά βιομηχανία και μία από τις λύσεις είναι το υδρογόνο. Κατά τον αντιπρόεδρο υδρογόνου της Orsted, Αντερς Νόρντστρομ, είναι αναγκαία η εξεύρεση πόρων για την υλοποίηση του σχεδίου. «Επιπλέον, χρειάζεται να υπάρξουν και διευκρινίσεις από πλευράς των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών ως προς τον ορισμό του ανανεώσιμου υδρογόνου», προσέθεσε. Το έργο για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου στο Λίνγκεν θα αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα στη Γηραιά Ηπειρο, εάν όλα ευοδωθούν και αρχίσει, όπως αναμένεται, το 2024. Οι ΒΡ και Οrsted έχουν υποβάλει αιτήσεις για χρηματοδότηση, ώστε να εκταμιεύσουν κονδύλια από το Ταμείο Καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, το οποίο στηρίζει πρωτοβουλίες με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων.
Πάντως, όπως επισημαίνει το Bloomberg, η όλη διαδικασία για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου ακόμα δεν μπορεί να θεωρηθεί βιώσιμη χωρίς στήριξη από τις κυβερνήσεις, δεδομένου ότι σήμερα είναι 3,3 φορές ακριβότερο από το υδρογόνο μέσω ορυκτών καυσίμων. Ο υπολογισμός έγινε από τους αναλυτές της εταιρείας Redburn. Εντούτοις, εάν υπάρξει χρηματοδότηση και πολιτικές οι οποίες διευκολύνουν προς την κατεύθυνση του πράσινου υδρογόνου, τότε, όπως τονίζουν οι ΒΡ και Orsted, θα είναι σε θέση στις αρχές του 2022 να λάβουν την καταληκτική τους απόφαση για να κάνουν την επένδυσή τους. Οπως προβλέπει η ΒΡ, το έργο στο Λίνγκεν θα παράγει σχεδόν 9.000 τόνους πράσινου υδρογόνου σε ετήσια βάση, εξαλείφοντας ρύπους που δημιουργούνται από την κίνηση σχεδόν 45.000 αυτοκινήτων στη Γερμανία. «Εκτιμούμε πως θα διαδραματίσει μείζονα ρόλο στην αντιρρυπαντική διαδικασία για τον κλάδο παραγωγής ενέργειας, τις μεταφορές και ειδικά τους τομείς που είναι είτε δύσκολο να μεταβούν στην ηλεκτρική ενέργεια ή είναι έργο πολύ κοστοβόρο», υπογραμμίζει, εν κατακλείδι, η Λουίζ Γιάκομπσον, πρώτη αντιπρόεδρος για το υδρογόνο στη βρετανική ΒΡ, η οποία εκτιμά ότι πρέπει ο τομέας της ενέργειας να στραφεί στο υδρογόνο, ώστε να συμμορφωθεί τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανόνες.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")