αφού έρχεται να διαφωτίσει την αγορά σε μια περίοδο όπου η ηλεκτροκίνηση, στην παρούσα φάση, ευρίσκεται στο απόγειο της και η ανάγκη για ολοκληρωμένη και έγκυρη ενημέρωση είναι αναγκαία όσο ποτέ άλλοτε.
Το 255 σελίδων βιβλίο εξετάζει όλους τους τύπους ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά όπως τα battery electric vehicles, hybrid ev,plug-in hybrid ev και fuel cell electric vehicles. Ακόμα εξηγεί τους τρόπους ηλεκτροκίνησης που έχουν αναπτυχθεί μέσω των energy storage units και των energy generation units. Στο ίδιο αρχικό κεφάλαιο εξηγούνται με λεπτομέρεια οι τρόποι φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων με τα διαφορετικά charging systems που έχουν αναπτυχθεί ενώ εξετάζεται και το πολύ ενδιαφέρον θέμα της ενσωμάτωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο - electric vehicle charging of power grid and vehicle to grid technology.
Ο βιβλίο της Ευανθίας Νανάκη εξηγεί με ιδιαίτερη σαφήνεια την ιδέα (concept) του smart city με ειδική αναφορά στην οργάνωση και λειτουργία των συστημάτων φόρτισης και της ενσωμάτωσης τους στον αστικό ιστό αλλά και στις δυνατότητες ανάπτυξης του vehicle -to- grid technology. Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το κεφάλαιο που αναφέρεται στους τρόπους εισαγωγής της ηλεκτροκίνησης στις αστικές περιοχές και τα διαφορετικά μοντέλα που έχουν μέχρι σήμερα εφαρμοσθεί (πχ.public procurement, electric vehicle fleet sharing). Με αναφορά σε παραδείγματα από αρκετές πόλεις και την καταγραφή της εμπειρίας των χρηστών γίνεται αντιληπτό ότι η εισαγωγή και ευρεία αποδοχή της ηλεκτροκίνησης δεν είναι εύκολη υπόθεση αφού προϋποθέτει αλλαγή τρόπου σκέψης και συνηθειών για εκατομμύρια εργαζόμενους και καταναλωτές.
Η επίδραση που θα έχει η εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης στην προσπάθεια αντιμετώπισης της Κλιματικής Αλλαγής εξετάζεται με λεπτομέρεια. Μεγάλο ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει η συγκριτική μελέτη σε βάση Life Cycle Assessment μεταξύ οχημάτων που χρησιμοποιούν μηχανές εσωτερικής καύσης ( ΜΕΚ) και ηλεκτροκίνητων οχημάτων με ειδική αναφορά στα ισχύοντα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα αυτοκίνητα ΜΕΚ έχουν μεγαλύτερη αρνητική επίδραση στο περιβάλλον σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά, τα οποία όμως και αυτά έχουν αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις ιδιαίτερα στο στάδιο της κατασκευής των (λχ εξόρυξη και επεξεργασία εξειδικευμένων μετάλλων, εκτενής χρήση σπάνιων γαιών κλπ).
Περισσότερες πληροφορεί για το βιβλίο στο www.elsevier.com/books-and-journals
Κ.Ν.Σταμπολής