αναφέρει ότι η Ισπανία, η Ολλανδία, η Σουηδία και η Φινλανδία κινδυνεύουν να επαναλάβουν λάθη του παρελθόντος με την προώθηση καλλιεργειών που προκαλούν περισσότερες εκπομπές άνθρακα από τα ορυκτά καύσιμα. Επισημαίνει ότι μόνο η Γερμανία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ηλεκτροκαυσίμων σχεδόν μηδενικού άνθρακα για τις αερομεταφορές.
Ο Andrew Murphy, από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος δήλωσε πως «η Ευρώπη επιτέλους παίρνει σοβαρά υπόψη τη μείωση των κλιματικών επιπτώσεων στις αερομεταφορές». Τα προηγμένα καύσιμα, όπως τα ηλεκτρονικά καύσιμα που παράγονται από πρόσθετη ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, μπορούν να προσφέρουν στους ευρωπαϊκούς στόχους. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος ανέφερε ακόμα ότι οι χώρες που προωθούν προηγμένα βιοκαύσιμα πρέπει να αξιολογούν σωστά τον αντίκτυπο των στόχων που έχουν θέσει.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η βιομηχανία βιοκαυσίμων επηρεάστηκε έντονα από την κρίση του Covid-19. Η παγκόσμια παραγωγή βιοκαυσίμων στις μεταφορές το 2020 αναμένεται να μειωθεί κατά 12% σε σχέση με το 2019. Πρόκειται για την πρώτη μείωση της ετήσιας παραγωγής μέσα σε δύο δεκαετίες, λόγω της χαμηλότερης ζήτησης καυσίμων στις μεταφορές και της χαμηλότερης τιμής των ορυκτών καυσίμων που μειώνουν την οικονομική ελκυστικότητα των βιοκαυσίμων. Οι μεγαλύτερες ετήσιες μειώσεις στην παραγωγή αφορούν την αιθανόλη των ΗΠΑ και της Βραζιλίας και το ευρωπαϊκό βιοντίζελ.
Στις ΗΠΑ, η Εθνική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος στις 31 Δεκεμβρίου θα προτείνει κανόνες σχετικά με την ποσότητα των βιοκαυσίμων που πρέπει να αναμειγνύονται στις εγκαταστάσεις διυλιστηρίων το επόμενο έτος. Η Εθνική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση του αμερικανικού προτύπου ανανεώσιμων καυσίμων, και απαιτεί από τα διυλιστήρια να αναμιγνύουν δισεκατομμύρια γαλόνια βιοκαυσίμων στο μείγμα καυσίμων τους κάθε χρόνο.
Παράλληλα, η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει στρέψει την προσοχή της στην προσαρμογή της στρατηγικής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Βασικοί στόχοι του οργανισμού είναι η μείωση των εκπομπών άνθρακα στο ναυτιλιακό τομέα κατά 40% έως το 2030 και τουλάχιστον κατά 50% έως το 2050 από τα επίπεδα του 2008. Τα βιοκαύσιμα, όπως το βιοντίζελ και η αιθανόλη, θα μπορούσαν να ικανοποιήσουν τους στόχους του οργανισμού για την απαλλαγή από τον άνθρακα. Εκπέμπουν αμελητέες εκπομπές θείου και άνθρακα, ενώ μπορούν εύκολα να αναμειχθούν με συμβατικά καύσιμα.