Η Πολωνία σχεδιάζει να έχει 2 GW χωρητικότητας ηλεκτρόλυσης υδρογόνου και 2.000 λεωφορεία κυψελών καυσίμου υδρογόνου στους δρόμους της έως το 2030 ως μέρος μιας νέας στρατηγικής για την προώθηση της χρήσης του καυσίμου, δήλωσε η κυβέρνηση στις 4 Ιανουαρίου. Η στρατηγική της χώρας για το υδρογόνο - η οποία πρόκειται να εγκριθεί το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους - προστείθεται σε ανάλογα σχέδια

που ανακοινώθηκαν από τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ισπανία. Η ΕΕ στοχεύει να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην οικονομία υδρογόνου, με μια στρατηγική για την οικοδόμηση 40 GW εγχώριας πράσινης χωρητικότητας υδρογόνου έως το 2030.

Η στρατηγική της Πολωνίας περιλαμβάνει έξι στόχους, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής υδρογόνου στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας που κυριαρχείται από άνθρακα μέσω της εγκατάστασης ισχύος 2 GW ηλεκτρόλυσης έως το 2030. Η χώρα σχεδιάζει να ολοκληρώσει την κατασκευή των πρώτων υπεράκτιων αιολικών πάρκων της κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας και η στρατηγική προβλέπει τη χρήση υπεράκτιου ανέμου στην παραγωγή πράσινου υδρογόνου.

Τον Δεκέμβριο του 2020, το διυλιστήριο με έδρα το Γκντανσκ, η Grupa Lotos SA, ένας από τους κορυφαίους παραγωγούς υδρογόνου της Πολωνίας, ανακοίνωσε σχέδια για κατασκευή πιλοτικής εγκατάστασης ηλεκτρόλυσης 100 MW, μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 20 MW, αποθήκευση και κυψέλες καυσίμου έως το 2025. Η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει την ικανότητα ηλεκτρόλυσης σε 1 GW και την παραγωγή ισχύος στα 200 MW έως το 2030

Η κυβερνητική στρατηγική στοχεύει επίσης να έχει 500 λεωφορεία κυψελών καυσίμου υδρογόνου (κατασκευασμένα στην Πολωνία) στους δρόμους της χώρας έως το 2025 και 2.000 έως το 2030, μαζί με 32 σταθμούς ανεφοδιασμού.