Η νέα υποδομή θα συμπληρώσει τον ήδη υφιστάμενο σταθμό φόρτωσης LNG, γεγονός που αναμένεται να συμβάλει στον εφοδιασμό του λιμανιού του Πειραιά με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Το έργο, συνολικού ύψους περίπου 20,4 εκατ. ευρώ, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2022, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το πρόγραμμα ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2021-2030 καθώς και του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας. Ο ΔΕΣΦΑ είχε δημοσιοποιήσει, το περασμένο έτος, μια σειρά μελετών για το έργο, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας ανεφοδιασμού πλοίων "Poseidon Med II".
Πρόκειται για το ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν πέντε κομβικά λιμάνια, (Πειραιάς, Πάτρα, Ηγουμνίτσ, Ηράκλειο και Λεμεσσός), καθώς και ο τερματικός σταθμός LNG στην Ρεβυθούσα. Το πρόγραμμα αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην εδραίωση μιας βιώσιμης εφοδιαστικής αλυσίδας που ανάγει το υγροποιημένο φυσικό αέριο ως μια εμπορικά και οικονομικά αποδοτική λύση για τις ναυτιλιακές μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο.
Παράλληλα, ο ΔΕΣΦΑ υπέγραψε συμβόλαιο για τη δημιουργία σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων οχημάτων στην εγκατάσταση που έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί εντός του έτους που διανύουμε. Ο Διαχειριστής θα κατασκευάσει τον προβλήτα στο βορειοανατολικό τμήμα της νησίδας που βρίσκεται στον κόλπο της Πάχης, ανοιχτά των Μεγάρων. Η νέα εγκατάσταση θα μπορεί να εξυπηρετεί μικρά πλοία με χωρητικότητα που θα κυμαίνεται μεταξύ 1.000 -28.000 cbm.
Επιπρόσθετα, τα μικρότερα πλοία θα προμηθεύσουν με υγροποιημένο φ.αέριο, κρουαζιερόπλοια, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και κάθε άλλο σκάφος που χρησιμοποιεί LNG για καύσιμο, κυρίως στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και σε άλλα λιμάνια της χώρας, σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ, καθιστώντας το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου μια σταθερή βάση για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου, ως ναυτιλιακού καυσίμου, στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Παράλληλα, τα μεγαλύτερα πλοία θα προμηθεύουν "δορυφορικές" εγκαταστάσεις αποθήκευσης LNG, καθώς και σταθμούς διανομής σε άλλα λιμάνια της χώρας, όπως της Πάτρας, όπως είχε καθοριστεί στο πρόγραμμα Poseidon Med II, ενώ θα δημιουργήσει τις κατάλληλες τεχνικές υποδομές, μέσω σχεδίων για τη δημιουργία θαλάσσιων εικονικών αγωγών, που θα συμβάλουν ώστε τα νησιά μας να αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο.
Ο ΔΕΣΦΑ ανακοίνωσε, επίσης, ότι έχει υποβάλει αίτηση για επιχορήγηση από κονδύλια του ΕΣΠΑ, που θα καλύψουν το 50,4% του συνολικού κόστους του έργου, ενώ, επιπλέον, ο Διαχειριστής σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει μέρος των ταμειακών αποθεμάτων, ή ακόμη να συνάψει δάνειο για να καλύψει το υπόλοιπο μέρος του κόστους.
Τα τελευταία χρόνια, το υγροποιημένο φυσικό αέριο κυριαρχεί στις θαλάσσιες μεταφορές της βορειοδυτικής Ευρώπης, και πλέον, χάρη στο Poseidon Med II, αναμένεται να κερδίσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς και στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Θυμίζουμε ότι η ιταλική Snam κατέχει το πλειοψηφικό μερίδιο μετοχών του ΔΕΣΦΑ, μέσω της κοινοπραξίας Senfluga Energy Holdings με έδρα την Ελλάδα. Η κοινοπραξία, που έχει αποκτήσει το 66% του Διαχειριστή, αποτελείται από την Snam, την ισπανική Enagas, τη βελγική Fluxys και την Damco του Ομίλου Κοπελούζου.