Πολλές εκκρεμότητες μένουν ακόμη να διευθετηθούν προκειμένου να προχωρήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την πώληση του 65% των μετοχών της ΔΕΠΑ Εμπορίας και του 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών. Γι΄αυτό και η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, όπως όλα δείχνουν, μετατίθεται για το καλοκαίρι, ενώ για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας εξελίξεις εκτιμάται ότι θα υπάρξουν πιθανώς από φθινόπωρο. Σχετικά με τη ΔΕΠΑ Υποδομών, για την οποία οι διαγωνιστικές διαδικασίες είχαν εκκινήσει τον Δεκέμβριο του 2019, ένα ζήτημα που μένει να διευθετηθεί αφορά στο ποσοστό των μετοχών που θα πουλήσει η θυγατρική 

 

της ΕΔΑ ΘΕΣΣ, της οποίας η Eni κατέχει το 49%, αλλά έχει εκφράσει την επιθυμία να αποσυρθεί. Η λύση που, μέχρι στιγμής, προκρίνεται είναι η πώληση και του ποσοστού της ENI μαζί με τις μετοχές της ΔΕΠΑ Υποδομών. Οπότε, αν δεν υπάρξουν ανατροπές, αναμένονται άμεσα αλλαγές που σχετίζονται με τους όρους του διαγωνισμού. 

Επίσης, δρομολογούνται διευθετήσεις, μετά από σχετικές παρατηρήσεις των ενδιαφερόμενων επενδυτών, οι οποίες αφορούν στα  υψηλά τέλη χρήσης της άλλης θυγατρικής της, της ΔΕΔΑ (που διαχειρίζεται τα δίκτυα αερίου στην υπόλοιπη χώρα), τα οποία είναι υψηλότερα σε σύγκριση με εκείνα των  ΕΔΑ Αττικής και ΕΔΑ ΘΕΣΣ  (Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας), ζήτημα που αποδίδεται στο περιορισμένο δίκτυο της εταιρείας και που αναμένεται να  διευθετηθεί με  την ενοποίηση της περιουσιακής βάσης των τριών θυγατρικών. Ένα τρίτο θέμα αφορά την επέκταση της ισχύος των αδειών διανομής των τριών εταιρειών πέραν του 2043.  

Για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, για την οποία η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος είχε δημοσιευθεί τον Ιανουάριο του 2020, η πιο σημαντική εκκρεμότητα αφορά στη δικαστική διένεξη με την πρώην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων (ELFE). Η υπόθεση δεν έχει ακόμη τελεσιδικήσει αφήνοντας ανοιχτό ένα «παράθυρο» αβεβαιότητας στην περίπτωση που η  ΔΕΠΑ χάσει σε δεύτερο βαθμό και κληθεί να αντιμετωπίσει τις οικονομικές αξιώσεις όχι μόνο της λιμασματοβιομηχανίας, αλλά και άλλων πελατών της.

Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που έχει παγώσει η διαδικασία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών έως τον Σεπτέμβριο οπότε έχει οριστεί η δικάσιμος, αν και κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι το δικαστικό …σήριαλ μπορεί να συνεχιστεί έως τον Άρειο Πάγο.  Η διένεξη αφορά στην τιμολόγηση των ποσοτήτων φυσικού αερίου που προμήθευσε η ΔΕΠΑ  στα ELFE την πενταετία   2010-2015, οπότε εφαρμοζόταν στις συμβάσεις ρήτρα πετρελαίου, δηλαδή  υπολογιζόταν βάσει των τιμών πετρελαίου και όχι των τιμών στη spot αγορά του φυσικού αερίου. Πρωτοδίκως η λιπασματοβιομηχανία είχε δικαιωθεί.

Παράλληλα, «αγκάθι» και για τις δύο ιδιωτικοποιήσεις παραμένει η πανδημία και ειδικότερα τα περιοριστικά μέτρα και τα lockdown που εμποδίζουν τους  εκπροσώπους των επενδυτών – εκ των οποίων πολλοί βρίσκονται στο εξωτερικό – να μετακινηθούν.  Να σημειωθεί ότι για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας έχουν ενδιαφερθεί  η Motor Oil σε σύμπραξη με τη ΔΕΗ, τα Ελληνικά Πετρέλαια με την Edison, οι όμιλοι «Μυτιληναίος», ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Κοπελούζου, καθώς και δύο διεθνείς εταιρείες, η Shell και η MET Group.  Αντιστοίχως για τη ΔΕΠΑ Υποδομών μη δεσμευτικό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει η  αυστραλιανή First State Investments, το αμερικανικό fund KKR, η ιταλική Ιtalgas, η τσεχική EPH, το αυστραλιανό fund Macquarie και το κινεζικό  fund Sino CEEF.