Το «πράσινο φως» που έχει ανάψει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας στο 10ετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2021-2030 ανοίγει τον δρόμο για ένα σημαντικό έργο της Motor Oil στον τομέα του φυσικού αερίου. Πρόκειται για τo έργο «Διώρυγα Gas», που έχει συμπεριληφθεί στον προγραμματισμό του ΔΕΣΦΑ και το οποίο εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία το αργότερο έως το τέλος του 2023, όπως επανειλημμένως έχει αναφερθεί σε δημοσιεύματά του το energia.gr.

Όπως αναφέρεται, το Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου «Διώρυγα Gas» αφορά την κατασκευή:

α) Υπεράκτιου πλωτού τερματικού σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά από την υφιστάμενη προβλήτα παραλαβής πετρελαϊκών προϊόντων του διυλιστηρίου της Motor Oil, ο οποίος θα περιλαμβάνει πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU) και πλωτό αγκυροβόλιο πολλαπλών σημείων πρόσδεσης/πλωτών ναύδετων για την πρόσδεση του FSRU στην πρύμνη και την πλώρη.

β) Υποθαλάσσιου αγωγού 500μ. από την ακτή. Για λόγους ασφάλειας και προστασίας, τμήμα του αγωγού θα βρίσκεται εντός ορύγματος όπου και θα επιχωματωθεί. Η έξοδος του υποθαλάσσιου αγωγού στην ακτή και η σύνδεσή του με τον χερσαίο αγωγό θα πραγματοποιηθεί εντός γηπέδου ιδιοκτησίας του ομίλου της Motor Oil.

γ) Χερσαίου αγωγού φυσικού αερίου για τη διοχέτευση του φυσικού αερίου στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ) μέσω νέου μετρητικού σταθμού. H όδευση του χερσαίου αγωγού θα πραγματοποιηθεί εντός των ορίων γηπέδων ιδιοκτησίας του ομίλου της Motor Oil μέχρι και τη σύνδεσή του με τον νέο μετρητικό σταθμό. H μονάδα αεριοποίησης θα έχει δυναμικότητα 300-500 κυβικά μέτρα LNG ανά ώρα με ετήσια παροχή φυσικού αερίου στο ΕΣΜΦΑ 1,6-2,6 δισ. κυβικά μέτρα (bcm) και δυνατότητα επαύξησης στα 4 bcm.

Παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκεται η εκπόνηση της μελέτης για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.

(Από Ναυτεμπορική)