Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρθηκε στα βήματα που κάνει η χώρα μας και στις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την επιτάχυνση της μετάβασης στην κινητικότητα χαμηλών ρύπων.
«Η υποκατάσταση των πιο “βρώμικων”, συμβατικών καυσίμων, δηλαδή πετρελαίου και λιγνίτη, από το πιο “καθαρό” φυσικό αέριο, αποτελεί ένα ενδιάμεσο βήμα για να κάνει η χώρα μας το άλμα στις πράσινες μετακινήσεις» επισήμανε η Γενική Γραμματέας. Ειδικότερα, το φυσικό αέριο, κατά την καύση του, είναι φιλικότερο προς το περιβάλλον με περίπου 15% λιγότερες εκπομπές σε σχέση με τους κινητήρες πετρελαίου και 25% λιγότερες εκπομπές CO₂ σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης.
Όπως σημείωσε, κατά την ομιλία της, «στην Ευρώπη ήδη η μετακίνηση με φυσικό αέριο αποτελεί αναδυόμενη τάση, την οποία οφείλουμε να στηρίξουμε». Στη χώρα μας, η χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για επιβατικά και ελαφρά οχήματα και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για βαρέα οχήματα, προβλέπεται ήδη από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), με στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Μιλώντας για τα βήματα που είναι απαραίτητα ώστε η χώρα μας να καλύψει το χαμένο έδαφος, η κυρία Σδούκου ανέφερε τα εξής: «Η στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού, που είναι απαραίτητο για τη διείσδυση του φυσικού αερίου στις μετακινήσεις, προβλέπει, μέσα στην επόμενη πενταετία, ένα δίκτυο 50 πρατηρίων, εκ των οποίων τα 39 θα έχουν τη “σφραγίδα” της ΔΕΠΑ Εμπορίας». Στρατηγική που βασίζεται στην εκτίμηση, με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα δεδομένα, ότι ο αριθμός των οχημάτων CNG την προσεχή πενταετία θα αγγίξει στη χώρα μας τα 40.000 οχήματα. Δηλαδή περίπου το 0,7% της συνολικής αγοράς οχημάτων το 2025.
Επίσης, όπως είπε, τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών, προχωρούν στη δημιουργία του θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση σημείων ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
«Στοχεύουμε, ακόμη, στην περαιτέρω ενίσχυση των εναλλακτικών καυσίμων. Στρεφόμαστε προς το βιομεθάνιο ή ανανεώσιμο φυσικό αέριο, το οποίο θεωρείται διεθνώς ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, καθιστώντας τα οχήματα που το χρησιμοποιούν περιβαλλοντικά ουδέτερα. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη της αγοράς βιομεθανίου, τόσο για έγχυσή του στο δίκτυο του φυσικού αερίου, όσο και για τη χρήση του ως καύσιμο μεταφορών» είπε η κυρία Σδούκου, επισημαίνοντας ότι η χρήση του θα συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου για αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ στις μεταφορές στο 14% το 2030.
Στο πλαίσιο δε του οράματος για την κλιματική ουδετερότητα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχωρά στην κατάρτιση της μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την προώθηση μιας οικονομίας με βάση το υδρογόνο. Προς αυτή την κατεύθυνση, πριν λίγες ημέρες, η Γενική Γραμματεία Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών και η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, υπέγραψαν πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μη δεσμευτικού χαρακτήρα, για τη συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων στο Σημαντικό Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος- ΣΕΚΕΕ (Important Project of Common European Interest – IPCEI) στη βιομηχανική αλυσίδα αξίας «Τεχνολογίες και Συστήματα Υδρογόνου».