Σε τρεις κατευθύνσεις κινείται η προσπάθεια για ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Η μία έχει να κάνει με την παροχή κινήτρων για την προμήθεια από τους πολίτες ηλεκτρικών οχημάτων, η άλλη με την προσπάθεια ανάπτυξης μιας αλυσίδας αξίας με ελληνικό χαρακτήρα γύρω από τους φορτιστές και τους ταχυφορτιστές και η τρίτη με τον προσδιορισμό ενός πλαισίου οικονομικής στήριξης της προσπάθειας για ανάπτυξη δικτύου ταχυφορτιστών

 

Να σημειωθεί ότι για την ηλεκτροκίνηση από το Ταμείο Ανάκαμψης με βάση το σχέδιο «Ελλάδα 2.0» πρόκειται να διατεθούν μέσα στην επόμενη εξαετία 220 εκατ. ευρώ. Από αυτά περίπου τα 100 εκατ. αναμένεται να δοθούν για την αντικατάσταση μέρους του στόλου των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υπόλοιπα 100 εκατ. ευρύτερα για την ηλεκτροκίνηση.

Με δεδομένο, δε, ότι ένας ταχυφορτιστής, με βάση εκτιμήσεις της αγοράς, κοστίζει από 20-30.000 ευρώ, με τα έξοδα εγκατάστασης (δίκτυο, σύνδεση κ.τ.λ.) να φτάνουν τα 10.000 ευρώ, αλλά και με βάση τις πρόσφατες αναφορές του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή ότι «φέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα φτάσουμε στους 25.000 φορτιστές», προβλέπονται επενδύσεις τουλάχιστον 360 εκατομμυρίων ευρώ μόνο για τους ταχυφορτιστές μέχρι το 2025, λογαριασμός που ανεβαίνει στη συνέχεια ανάλογα βέβαια με το κόστος όπως δυναμικά θα διαμορφώνεται.

Με δεδομένο το ύψος των επενδύσεων αυτών είναι προφανές ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να χτίσει μια αλυσίδα αξίας ώστε να υπάρξει αποτύπωμα στην εγχώρια οικονομία από την εγκατάστασή τους, αλλά και να βοηθηθούν με επιδοτήσεις όσοι επιδιώξουν να τους εγκαταστήσουν (π.χ. πάροχοι ρεύματος και αλυσίδες λιανικής, εταιρείες καυσίμων, εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων, μεταφορείς κ.τ.λ., ιδιώτες).

Επιχειρηματικές ευκαιρίες

Όπως μάλιστα σημείωσε, μεταξύ άλλων, η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας χθες στη διαδικτυακή εκδήλωση «Ηλεκτροκίνηση: τεχνολογικές εξελίξεις και προοπτικές ελληνογερμανικής συνεργασίας», «η παραγωγική αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης ανοίγει πολλές επιχειρηματικές ευκαιρίες, όχι μόνο σε επίπεδο δημιουργίας βιομηχανίας, αλλά σε θέματα ανάπτυξης λογισμικών, smarttechnologies, serviceproviders, (πάροχοι υπηρεσιών συντήρησης και διαχείρισης υποδομών), smartgrids (ενσωμάτωση στο ενεργειακό δίκτυο). Για τον σκοπό αυτό, παρέχουμε ήδη μέσω του νόμου 4710 γενναία οικονομικά κίνητρα για τη δημιουργία γραμμών παραγωγής με στόχο την κατασκευή και συναρμολόγηση, για παράδειγμα ηλεκτρικών σκούτερ, αυτοκινήτων ή φορτιστών».

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΥΕΜΠΟΡΙΚΗ")