Μεγάλη Κοινοπραξία Πράσινου Υδρογόνου Από ArcelorMittal και Vattenfall Μαζί με Shell και Airbus

Μεγάλη Κοινοπραξία Πράσινου Υδρογόνου Από ArcelorMittal και Vattenfall Μαζί με Shell και Airbus
energia.gr
Τρι, 27 Απριλίου 2021 - 17:39

Μεγάλη κοινοπραξία στον χώρο του υδρογόνου συστήνουν η κορυφαία χαλυβουργία στον κόσμο, η ArcelorMittal και η σουηδική εταιρεία κοινής ωφελείας Vattenfall μαζί με Shell, Airbus και άλλους κορυφαίους ομίλους με απώτερο στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων στη βιομηχανία χρησιμοποιώντας υδρογόνο, όπως ανακοίνωσαν δύο κορυφαία στελέχη

Στην κοινοπραξία που απαρτίζεται από 12 μέλη, συμμετέχει και η ιαπωνική Mitsubishi Heavy Industries και ο όμιλος logistics, Hamburger Hafen und Logistik.

Ένας ακόμη στόχος είναι η παραγωγή χάλυβα απαλλαγμένου από διοξείδιο του άνθρακα στην πόλη του Αμβούργου, στο πλαίσιο της εν λόγω συνεργασίας μέσω της οποίας θα είναι εφικτή η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ετησίως κατά ένα εκατομμύριο τόνους έως το 2030. Το υδρογόνο θεωρείται πράσινο καύσιμο όταν για την παραγωγή του χρησιμοποιείται ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Στο πλαισίο του σχεδίου, η Vattenfall θα σταματήσει τη λειτουργία των μονάδων με λιγνίτη μετατρέποντές τες σε εγκαταστάσεις πράσινου υδρογόνου που θα παρασκευάζεται από ανανεώσιμες πηγές, με την ArcelorMittal να καθίσταται ένας από τους βασικούς καταναλωτές της.

Oι Airbus και τη Shell, που θα συμμετέχουν επίσης στο εν λόγω σχέδιο, θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη νέων προϊόντων. «Για την Airbus, το υδρογόνο αποτελεί βασική τεχνολογία για την αεροπορική βιομηχανία του μέλλοντος. Δεν πρόκειται μόνο για χρήση ως καύσιμο αλλά για την υποδομή της παραγωγικής μας αλυσίδας» ανέφερε στέλεχός της.

Ο αρχικός ρόλος του πράσινου υδρογόνου θα είναι να αντικαταστήσει το «γκρι» υδρογόνο στη βιομηχανία, το οποίο παράγεται από φυσικό αέριο, αλλά οι εφαρμογές του εκτείνονται πέρα από αυτό, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ενέργεια για θέρμανση και κίνηση.

Το πράσινο υδρογόνο είναι δύο έως τρεις φορές πιο ακριβό από το γκρι, όμως σε 10 έως 12 χρόνια αναμένεται να γίνει πιο ανταγωνιστικό, όπως αναφέρει ο γενικός διευθυντής της Vattenfall Europe Innovation.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")