Με την δημοσίευση την περασμένη Πέμπτη( 28/5) της προκήρυξης διαγωνισμού από την ΔΕΠΑ Εμπορίας για την προμήθεια τριών βυτιοφόρων LNG προκειμένου να οργανωθεί η τροφοδοσία πλοίων και απομακρυσμένων περιοχών με αέριο, η εταιρεία έκανε ένα γενναίο βήμα μπροστά στην πραγματοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου της για διεύρυνση του πελατολογίου της στην ναυτιλία αλλά και την μεταφορά αερίου σε απομακρυσμένες περιοχές στην ηπειρωτική Ελλάδα, όπου λόγω απόστασης και γεωμορφολογίας δεν υπάρχει δυνατότητα για πρόσβαση στο δίκτυο

Ο διαγωνισμός ύψους € 980.000 αφορά στην προμήθεια τριών LNG semi-trailers τα οποία θα έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν μικρές ποσότητες υγροποιημένου αερίου, περίπου 50 κυβ. μέτρα ανά trailer, καθώς και την λειτουργία και συντήρηση τους για μια ελάχιστη περίοδο 24 μηνών.

Τα εν λόγω trailers θα εφοδιάζονται με συμπιεσμένο LNG (όπου το 1 κυβ. μέτρο LNG ισοδυναμεί με 200 κυβ. μέτρα αέριο) από το τέρμιναλ της Ρεβυθούσας όπου ήδη δημιουργείται ειδική πλατφόρμα εφοδιασμού για βυτιοφόρα LNG. Στην συνέχεια τα βυτιοφόρα LNG θα μεταφέρουν το προϊόν προς τον Πειραιά αλλά και προς το Ηράκλειο της Κρήτης για τον εφοδιασμό επιβατηγών πλοίων, ορισμένα από τα οποία, ήδη από το 2022, αναμένεται ότι θα καταναλώνουν LNG για την κίνηση τους. Τα ίδια trailers θα είναι επίσης σε θέση να μεταφέρουν LNG σε χερσαίες μονάδες αποθήκευσης και εξαέρωσης φυσικού αερίου που πρόκειται σύντομα να εγκαταστήσει η ΔΕΠΑ Εμπορίας σε απομακρυσμένες τοποθεσίες, αρχής γενομένης από την Δυτική Ελλάδα, με στόχο την δημιουργία μικρών τοπικών δικτύων φ. αερίου. Σύμφωνα με πληροφορίες μετά από 18 μήνες θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση του σχεδίου για την προμήθεια 5 επιπλέον βυτιοφόρων LNG.

Να σημειωθεί ότι εδώ και 4 χρόνια, αρχικά η ΔΕΠΑ και σήμερα η ΔΕΠΑ Εμπορίας, συμμετέχει ενεργά στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Med II αλλά και στο συγγενές με αυτό Cynergy που έχουν στόχο την διείσδυση του LNG στην ναυτιλία. Στόχος η δημιουργία ενός Μεσογειακού δικτύου ανεφοδιασμού πλοίων που θα χρησιμοποιούν LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο. Προς αυτή την κατεύθυνση, εξάλλου, είναι σε πλήρη εξέλιξη τόσο η κατασκευή στο τέρμιναλ της Ρεβυθούσας μιας ειδικής προβλήτας φόρτισης LNG για μικρά βυτιοφόρα πλοία με τονάζ 3000 τ. το καθένα, όσο και η προμήθεια δύο τέτοιων μικρών LNG vessels.

Όπως δηλώνουν στελέχη της ΔΕΠΑ Εμπορίας προς το energia.gr , τα επόμενα 2 χρόνια θεωρούνται εξαιρετικά κρίσιμα για την ολοκλήρωση των βασικών υποδομών εφοδιασμού μικρής κλίμακας LNG από πλευράς επιχείρησης, περίοδος κατά την οποία αναμένεται επίσης ότι θα έχει εισέλθει το LNG ως βασικό καύσιμο σε αρκετά επιβατηγά πλοία. Με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να δηλώνουν έτοιμοι να προχωρήσουν άμεσα στην υιοθέτηση καθαρών καυσίμων τόσο στην επιβατηγό ναυτιλία όσο και στην ποντοπόρο.