Όπως αναφέρει το greencarcongress.com, τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ αποτελούνται από ομοσπονδιακούς και κρατικούς πόρους. Περίπου 4,4 δισ., ευρώ προέρχονται από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομίας και έως 1,4 δισ., ευρώ από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών. Τα υπόλοιπα κεφάλαια διατίθενται από τις ομοσπονδιακές πολιτείες. Πρέπει να ενεργοποιηθούν επενδύσεις συνολικού ύψους 33 δισ., ευρώ, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 20 δισ., από ιδιώτες επενδυτές.
Τα 62 μεγάλα έργα υδρογόνου επιλέχθηκαν από περισσότερα από 230 περιγράμματα έργων που ελήφθησαν και αντιπροσωπεύουν ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της αγοράς υδρογόνου.
Στο τμήμα BMWi, επιλέχθηκαν 50 περιλήψεις έργων. Σε αυτά περιλαμβάνονται σχέδια έργων για μονάδες παραγωγής που μαζί περιλαμβάνουν πάνω από 2 gigawatts χωρητικότητας ηλεκτρόλυσης για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου. Αυτό αντιστοιχεί στο 40% του στόχου που τέθηκε στην Εθνική Στρατηγική Υδρογόνου των 5 gigawatts έως το 2030.
Τα έργα αγωγού υδρογόνου θα προχωρήσουν με συνολικό μήκος περίπου 1.700 χλμ. (1.056 μίλια). Μια ιδιαίτερα μεγάλη ποσότητα εκπομπών μπορεί να εξοικονομηθεί στη βιομηχανία χάλυβα υψηλής έντασης CO2. Οι ArcelorMittal, Stahl Holding Saar, Salzgitter Stahl και Thyssenkrupp Steel, έχουν υποβάλει επενδυτικά σχέδια.
Ορισμένα καινοτόμα έργα στη χημική βιομηχανία χρησιμοποιούν την παραγωγή υδρογόνου χωρίς CO2 για την παραγωγή αμμωνίας ή συνθετικών καυσίμων για εμπορευματική ή εναέρια κυκλοφορία.
Το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών χρηματοδοτεί 12 έργα στον τομέα της κινητικότητας. Αυτά αφορούν την ανάπτυξη και κατασκευή συστημάτων κυψελών καυσίμου και οχημάτων - από αυτοκίνητα σε φορτηγά έως δημοτικά οχήματα.
Επιπλέον, για παράδειγμα, προωθείται η ανάπτυξη μιας εθνικής και διασυνοριακής δικτυακής υποδομής ανεφοδιασμού υδρογόνου. Επίσης, αντιμετωπίζεται ο τομέας της αεροδιαστημικής και της ναυτιλίας.
Τα γερμανικά έργα χρηματοδοτούνται ως μέρος ενός ευρωπαϊκού έργου (IPCEI Hydrogen) μαζί με έως και 22 ευρωπαϊκές χώρες εταίρους. Τα διάφορα εθνικά έργα πρόκειται να συνδεθούν μεταξύ τους με τέτοιο τρόπο ώστε όλες οι χώρες να επωφελούνται μεταξύ τους και να δημιουργηθεί μια ευρωπαϊκή οικονομία υδρογόνου.
Ο ομοσπονδιακός Υπουργός Οικονομικών Altmaier ξεκίνησε αυτήν την πρωτοβουλία τον Δεκέμβριο του 2020 κατά τη διάρκεια της γερμανικής Προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ. Ο στόχος είναι να εγκριθούν τα έργα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή βάσει του νόμου περί κρατικών ενισχύσεων φέτος. Οι BMWi και BMVI συνεργάζονται στενά και αξιόπιστα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το σκοπό αυτό.