«Για να αντιμετωπίσουμε αυτήν την άνευ προηγουμένου κρίση της κλιματικής αλλαγής θα πρέπει να είμαστε γενναίοι και να ενεργήσουμε από κοινού. Στην Ελλάδα δρομολογούμε ήδη τη διαδικασία απολιγνιτοποίησης και δημιουργούμε πράσινες θέσεις εργασίας», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός ο οποίος, όπως έγραψε χθες το energia.gr, ανακοίνωσε και την ενεργοποίηση της πλατφόρμας e-astypalaia, για την προμήθεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων και δικύκλων από τους κατοίκους του νησιού.
Χθες, μόλις επτά μήνες από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας με την VW, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρέδωσε τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα δημόσιας χρήσης, ενώ ο ΔΕΔΔΗΕ εγκατέστησε την αναγκαία υποδομή ώστε ο Δήμος Αστυπάλαιας να τοποθετήσει τους πρώτους 12 σταθμούς δωρεάν φόρτισης.
Τα κίνητρα για την αντικατάσταση του συνόλου του στόλου συμβατικών οχημάτων στο νησί είναι πολύ δελεαστικά ιαφού η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ανέρχεται στο 40% της αξίας του. Το σχέδιο της κυβέρνησης σε συνεργασία με την Volkswagen για τον πράσινο μετασχηματισμό του νησιού στηρίζεται στην ηλεκτροκίνηση, στις νέες υπηρεσίες μετακίνησης με διαμοιραζόμενα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και υπηρεσίες συγκοινωνίας κατά παραγγελία, καθώς και στην απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, μέσω της εγκατάστασης ενός υβριδικού συστήματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ.
Σημειώνεται πως ο κ. Μητσοτάκης συναντήθηκε με τον CEO της VW, Χέρμπερτ Ντις στο περιθώριο της εκδήλωσης: «Θέλω να εκφράσω τη μεγάλη μου ικανοποίηση. Και για εμάς επρόκειτο για ένα project που έπρεπε να κατανοήσουμε, ίσως να αυτοσχεδιάσουμε, αλλά έγινε σπουδαία δουλειά -παρά την πανδημία. Είμαι πολύ ικανοποιημένος», δήλωσε αμέσως μετά ο κ. Ντις.
Η Αστυπάλαια αποτελεί τον προπομπό της μετάβασης της χώρας στη βιώσιμη ανάπτυξη αλλά και στην τόνωση της ανθεκτικότητας της οικονομίας και στην κυβέρνηση φιλοδοξούν να προσελκύσουν και νέους στρατηγικούς επενδυτές που θα συμβάλουν στην ευόδωση του εθνικού σχεδίου για την Ενεργειακή Μετάβαση, με την υιοθέτηση του νέου αναπτυξιακού μοντέλου που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όσον αφορά στο συγκεκριμένο έργο στο νησί των Δωδεκανήσων, συνίσταται στη μείωση των εκπομπών CO2 σε ποσοστό 70%, με τη λήξη των εργασιών και στην παράλληλη με μείωση του ενεργειακού κόστους κατά 25%. Ταυτόχρονα, το υβριδικό μοντέλο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που θα χρησιμοποιηθεί, θα αποτελέσει πιλότο και για άλλα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά μας.