Στόχος είναι η θέσπιση νομικά δεσμευτικών στόχων για τη μείωση των εκπομπών της ΕΕ κατά 55% μέχρι το 2030, με βάση τα επίπεδα του 1990, και την εξάλειψή τους μέχρι το 2050.
Για την εκπλήρωση του μακροπρόθεσμου στόχου του 2050, η Κομισιόν θέτει έναν περισσότερο φιλόδοξο ενδιάμεσο στόχο για την ΕΕ ώστε να αυξήσει το μερίδιο της ανανεώσιμης ενέργειας στο 40% της τελικής κατανάλωσης του 2030, από 20% το 2019.
Αυτό αντικαθιστά προηγούμενο στόχο για 32% μερίδιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μέχρι το 2030, προς εκπλήρωση του οποίου ήδη οδεύει η Ενωση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Κομισιόν.
Οι Βρυξέλλες προτείνουν τη μείωση στο μηδέν των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από νέα οχήματα στην ΕΕ από το 2035, το οποίο ουσιαστικά θα οδηγήσει στην διακοπή των πωλήσεων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων από αυτή την χρονολογία, προς όφελος των 100% ηλεκτρικών κινητήρων.
Το μέτρο αναμένεται να συμβάλει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ αλλά "θα ωφελήσει επίσης τους πολίτες με τη μείωση του ενεργειακού κόστους και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα", ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ανακοίνωση.
Η αυτοκινητοβιομηχανία ανησυχεί, ωστόσο, για έλλειψη σημείων φόρτισης και για έναν βιομηχανικό μετασχηματισμό που θα μπορούσε να προκαλέσει αιμορραγία στις θέσεις εργασίας.