«Αθανάσιος Κτωρίδης». Πρόσφατα το Ίδρυμα προχώρησε στην κατασκευή του «Φωτοβολταϊκού Πάρκου Ηρώων» του μεγαλύτερου στην Κύπρο, συνολικής ισχύος 10MW, σε γη που παραχώρησε το Πανεπιστήμιο Κύπρου. Παράλληλα, είναι και ο πρώτος Πρεσβευτής Καλής Θέλησης της UNICEF από το νησί.
Ένας τόσο πολυπράγμων άνθρωπος δεν θα μπρούσε να περιοριστεί, ασφαλώς από τα περιορισμένα γεωγραφικά όρια ενός νησιού. Έτσι, δεν είναι τυχαίο που η δράση του εκτείνεται κυρίως εκτός Κύπρου και απλώνεται σε ένα ευρύ φάσμα που περιλαμβάνει τους τομείς της ενέργειας και των τραπεζών, ως ιδρυτής της Εμπορικής Τράπεζας της Ελλάδος στο νησί. Του ανήκουν ακόμη, 5 μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με συνολική εγκατεστημένη ισχύ 1422 MW.
Αλλά το μεγάλο έργο του είναι να αναβαθμίσει την στρατηγική θέση της Κύπρου στην ενεργειακή διεθνή σκακιέρα από τη θέση του επικεφαλής του EuroAsia Interconnector.
Σήμερα, ο αμφιλεγόμενος EuroAsia Interconnector των 1208 χιλιομέτρων, που θα ενώσει τα ηλεκτρικά δίκτυα του Ισραήλ, της Κύπρου και της Ελλάδας, έχει εισέλθει στη φάση της κατασκευής.
Η ανάπτυξη των καλωδίου και όλες οι απαραίτητες εγκαταστάσεις θα ολοκληρωθούνσε δύο φάσεις, δηλαδή το Κύπρος-Ισραήλ και το Κύπρος-Ελλάδα. Η ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου αναμένεται να διαρκέσει από 24-48 μήνες.
Οι φιλοδοξίες του EuroAsia Interconnector δεν σταμτούν εδώ, καθώς τα στελέχη της εταιρείας σχεδιάζουν και την ένωση των ηλεκτρικών δικτύων της Αιγύπτου, της Κύπρου και της Ελλάδας! Πρόκειται για το project EuroAfrica Interconnector που διαχειρίζονται εξ αρχής ο πρώην Υπουργός Εξωτερικών της Κύπρου, Γ. Κασουλίδης και Νάσος Κτωρίδης.
Ο EuroAfrica Interconnector αποτελεί ένα ακόμη πιο δύσκολο εγχείρημα και μια πανάκριβη επένδυση 2,5 δισ. ευρώ, καθώς το μήκος του υπολογίζεται στα 1396 χιλιόμετρα, με το καλώδιό του να ποντίζεται σε ανώτατο βάθος μέχρι 3.000 μέτρα.
Στην ουσία και με βάση τα σημερινά χαρακτηριστικά του, θα είναι το μεγαλύτερο καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης στον κόσμο, αλλά και αυτό που θα έχει ποντιστεί στο μεγαλύτερο θαλάσσιο βάθος από οποιοδήποτε άλλο.
Επιπρόσθετα, το καλώδιο διασύνδεσης θα είναι θαμμένο τουλάχιστον δύο μέτρα κάτω από το έδαφος και επομένως αόρατο για ολόκληρη τη διαδρομή, ενώ μόνο οι συνοδευτικές-υποστηρικτικές εγκαταστάσεις θα βρίσκονται πάνω από το έδαφος.