Σε φάση υλοποίησης μπαίνουν δύο νέα μεγάλα έργα - ένα στην Αθήνα & ένα στη Θεσσαλία - που θα βοηθήσουν στη μεταμόρφωση των οικονομικών προοπτικών της Ελλάδας και αποτελούν βασικό μέρος της αναβάθμισης των υποδομών της χώρας, ύψους 13 δισ. ευρώ. Στα τέλη Ιουνίου 2021, το Υπουργείο Μεταφορών υπέγραψε σύμβαση

για την κατασκευή νέας γραμμής μετρό 13 χιλιομέτρων, ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ για την Αθήνα. Και μια μέρα αργότερα, το Υπουργείο υπέγραψε σύμβαση 442 εκατ. Ευρώ για νέο αυτοκινητόδρομο που συνδέει τον κεντρικό κάμπο της Θεσσαλίας με την Εγνατία Οδό στα βόρεια της χώρας. Τα τελευταία 10 χρόνια, η Ελλάδα έχει επενδύσει σχεδόν 9 δισεκατομμύρια ευρώ σε διάφορα έργα υποδομής, κυρίως για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου της χώρας, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της PwC.

Δισεκατομμύρια ευρώ περισσότερα επενδύονται τώρα για την περαιτέρω αναβάθμιση των οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων, του ηλεκτρικού δικτύου, καθώς και των λιμενικών και αερολιμενικών εγκαταστάσεων σε όλη τη χώρα. Αρχικώς προγραμματισμένη το 2005, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας θα βοηθήσει στην αναζωογόνηση ορισμένων από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές στο κέντρο της πόλης, θα εξυπηρετήσει περισσότερους από 300.000 κατοίκους και τελικά θα δημιουργήσει μεταξύ 5.000 και 10.000 θέσεων εργασίας. Η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς του μετρό και αναμένεται να διαρκέσει οκτώ χρόνια για να ολοκληρωθεί.

Η βόρεια επέκταση του αυτοκινητόδρομου Ε-65 που διασχίζει την κεντρική Ελλάδα θα παρέχει απευθείας σύνδεση 70,5 χιλιομέτρων για τους Θεσσαλούς αγρότες με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Αυτό θα μειώσει σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού για τις εξαγωγές ελληνικών αγροτικών προϊόντων σε βασικές αγορές της δυτικής Ευρώπης.

Πηγή: PwC