Maersk: Η Μεγαλύτερη Ναυτιλιακή στον Κόσμο Υπογράφει Συμβόλαιο για την Προμήθεια Πράσινης Μεθανόλης

Maersk: Η Μεγαλύτερη Ναυτιλιακή στον Κόσμο Υπογράφει Συμβόλαιο για την Προμήθεια Πράσινης Μεθανόλης
energia.gr
Πεμ, 19 Αυγούστου 2021 - 18:05

Η A.P. Moller-Maersk ανακοίνωσε χθες, Τετάρτη, την υπογραφή σύμβασης για την προμήθεια πράσινης μεθανόλης καθώς η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο ετοιμάζεται να λειτουργήσει το πρώτο της πλοίο με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα το 2023. Με το 90% περίπου του παγκόσμιου εμπορίου να διακινείται μέσω θαλάσσης, η παγκόσμια ναυτιλία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2. Η Maersk πρέπει να έχει στόλο ουδέτερο ως προς τον άνθρακα έως το 2030 για να επιτύχει τον στόχο μηδενικών εκπομπών έως το 2050

«Ναι, είναι ένα σκάφος, αλλά, κυρίως, είναι ένα πρότυπο για μια λύση ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα  σε μεγαλύτερη κλίμακα για τη ναυτιλία», δήλωσε στο Reuters ο Μόρτεν Μπο Κρίστιανσεν, επικεφαλής του τμήματος απανθρακοποίησης της Maersk.

Η Maersk ανακοίνωσε δήλωσε ότι έχει υπογράψει την πρώτη της συμφωνία με τη δανική REintegrate για την παραγωγή περίπου 10.000 τόνων ηλεκτρισμένης μεθανόλης (e-methanol) ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, την οποία το σκάφος θα χρειαστεί να χρησιμοποιεί κάθε χρόνο. Η εταιρεία εργάζεται επίσης για την αντιμετώπιση των προκλήσεων όσον αφορά την εξασφάλιση του εφοδιασμού με καύσιμα, τα οποία ο Κρίστιανσεν υπολογίζει σε 20 εκατομμύρια τόνους για ολόκληρο τον στόλο.

Όπως υποδηλώνει το όνομα, η πράσινη μεθανόλη παράγεται χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές όπως η βιομάζα και η ηλιακή ενέργεια. «Ας σταματήσουμε να μιλάμε για ορυκτά καύσιμα και αντ’ αυτού να επικεντρωθούμε στην αναπαραγωγή αυτού του πρωτότυπου σκάφους γιατί στην πραγματικότητα λύνει το πρόβλημα», είπε, ενώ αρνήθηκε να δώσει ένα χρονικό πλαίσιο για το πότε μια τέτοια αγορά θα ήταν ρεαλιστική.

Τα μελλοντικά σκάφη με κινητήρες που μπορούν να λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη θα είναι 10-15% πιο ακριβά τα πρώτα χρόνια, ενώ το κόστος των καυσίμων θα κοστίσει περισσότερο από το διπλάσιο σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα, είπε ο Κρίστιανσεν.

«Τα καλά νέα είναι ότι λόγω των ποσοτήτων πετρελαίου που καταναλώνουμε μπορούμε πραγματικά να αρχίσουμε να διαμορφώνουμε μια αγορά μόνο με βάση τη δική μας ζήτηση», τονίζει ο Κρίστιανσεν. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι ενώ η Maersk θα μεταφέρει τα ακριβότερα σκάφη στους ισολογισμούς της, το επιπλέον κόστος καυσίμων θα μοιραστεί με τους πελάτες της. «Αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι πολύ πιο ακριβό, γιατί ακόμα και αν διπλασιάσουμε το κόστος καυσίμου, ο αντίκτυπος σε ένα ζευγάρι πάνινα παπούτσια είναι μικρότερος από πέντε λεπτά», κατέληξε το στέλεχος του ναυτιλιακού κολοσσού.