Οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Κίνας αναμένεται να αυξηθούν με βραδύτερο ρυθμό κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους μετά από το άλμα που παρατηρήθηκε κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021, ωστόσο η συγκράτηση είναι απίθανο να βάλει φρένο στην άνοδο των διεθνών τιμών

Συνήθως η Κίνα αυξάνει τις εισαγωγές υπερψυγμένων καυσίμων το δεύτερο εξάμηνο κάθε έτους για να καλύψει τη χειμερινή ζήτηση, ωστόσο εφέτος οι αγορές περιορίστηκαν από τις υψηλές τιμές, την υποχώρηση της οικονομικής ανάκαμψης της Κίνας και την έλλειψη νέων τερματικών παραλαβής, όπως τονίζουν έμποροι και αναλυτές.

Μετά από αύξηση 28% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο, τα φορτία του δεύτερου εξαμήνου εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 12% -13% σε σχέση με πέρυσι, δήλωσε ο Ricki Wang, αναλυτής της κινεζικής συμβουλευτικής βασικών προϊόντων JLC.

«Οι τιμές είναι πολύ υψηλές για τους πελάτες μου», δήλωσε στο Reuters ο Li Ruipeng, ένας μικρός διανομέας αερίου στην Tangshan, που αποτελεί το κέντρο της χαλυβουργίας της βόρειας Κίνας. Πελάτες όπως χαλυβουργεία και υαλουργοί είτε έχουν στραφεί σε εγχώριους αγωγούς φυσικού αερίου, όπου το αέριο είναι περίπου 10% φθηνότερο από το εισαγόμενο LNG, είτε έχουν μειώσει την παραγωγή για να περιορίσουν τις απώλειες, δήλωσε ο Li, ο οποίος αναγκάστηκε να περιορίσει στο μισό τον στόλο του, που άλλοτε αποτελείτο από 10 φορτηγά, λόγω της συρρίκνωσης στις πωλήσεις.

Οι εισαγωγές LNG της Κίνας πιθανότατα θα παραμείνουν σταθερές κατά τη διάρκεια της περιόδου Οκτωβρίου-Μαρτίου σε σχέση με τον προηγούμενο χειμώνα, δήλωσε trader σε κινεζική εταιρεία πετρελαίου, επισημαίνοντας ως αιτίες τις υψηλές τιμές spot και επίσης τους περιορισμούς στις υποδομές.

«Η ικανότητα της Κίνας να χειρίζεται τα φορτία παρά τη ζήτηση θα είναι ο βασικός μοχλός για τις χειμερινές εισαγωγές. Ελάχιστα νέα τερματικά έχουν μπει σε λειτουργία εφέτος», δήλωσε ο αξιωματούχος, ο οποίος ζήτησε να παραμείνει ανώνυμος λόγω της πολιτικής της εταιρείας.

Αλλά οι αυξανόμενες τιμές επιτόπου άρχισαν να αποτρέπουν τις αγορές τον Ιούλιο, με τις εισαγωγές να πέφτουν στο χαμηλότερο σημείο τους από τον Μάρτιο. Οι αναλυτές λένε ότι οι παγκόσμιες τιμές αναμένεται να παραμείνουν αυξημένες, παρά το γεγονός ότι η Κίνα ελάττωσε τον ρυθμό των εισαγωγών της από τον Ιούλιο έως τον Δεκέμβριο.

Η Κίνα, η οποία πρόκειται να ξεπεράσει την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG στον κόσμο, εκτιμάται, πάντως, ότι θα εξακολουθήσει να αυξάνει τις εισαγωγές της για ολόκληρο το έτος το 2021 κατά 15-20%.